Veckan kom och gick

Nu är det fredag igen. Veckorna går galet fort!

Jag har varit så jävla trött hela veckan, det känns att jag jobbar mer nu. 
Ungarna är också slitna. Och de har humör därefter också.... Men de älskar att vara på dagis mer. Albin räknar dagarna och vill ha koll på om jag hämtar dem 11.45 eller 14.30 ❤️ 
Men att eftermiddagarna blir kortare hemma har de inte riktigt greppat ännu. Albin är lite frustrerad över att han inte hinner greja så mycket ute längre. 
Och Elsa tycker det är konstigt att pappa kommer hem redan bara en timme efter oss vissa dagar. Haha! 
- Är du redan hemma?! Utbrister hon när hon ser pappa entra hallen.


Det har varit riktigt tråkhöstväder större delen av veckan. Det har blåst storm ett par dagar. 
Poolen när undanplockad för denna säsong. 
Hönsen har inte fått vara ute så mycket dessa dagar eftersom ingen av oss andra varit ute. Jag är lite nojig över att höken eller räven kommer på besök om de är själva ute. 
De har iallafall varit lite sura men när de fått komma ur hönsgården så har de blivit överlycklig och spattiga 😊
En dag trängdes de allihopa under Terrin. Det är vanligtvis Silvias favorit ställe att värpa ägg på och även Gundes emellanåt men denna dag ville alla fyra trängas där under. Samtidigt ❤️ Men inga ägg blev det. 

En eftermiddag blev det pysselverkstad. Albin är inne i en väldigt kreativ period nu och producerar massor med olika uppfinningar och skapelser 😊


Och så hade vi Jessica på besök en eftermiddag också. Det var på tiden! Vi har knappt setts på hela sommaren!

Men snart kommer vi ses oftare. Vi blir ju nästan grannar 😊❤️ (bara 20 min emellan oss) 


Imorse vaknade vi upp med två barn i sängen som trängdes. Det är förtillfället oftast standard. 
Klockan ringde som vanligt innan 06 men ingen av barnen brydde sig ett skvatt. De sov gott vidare när Peter och jag motvilligt gick upp.
Farfar kom in när vi åkte och sedan anslöt också farmor som vanligt. 

Nu har vi intagit fredagsmood, slöar på soffan och inväntar att pappan ska komma hem ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0