Just nu

Det blev en förmiddag hemma med denna dam idag 
(null)
Hon såg nämligen till att hon och jag var vakna mycket inatt.
Lite innan midnatt väcks vi av ett högt skri! 
Men det var bara en liten olycka i sängen som var orsaken. Hon kommer in till vår säng och eftersom Albin redan låg inne hos oss så tog Peter hans säng istället. Frid och fröjd och vi somnar om fort.
Några timmar senare vaknar jag av att Elsa ligger och gnäller och vrider och vänder på sig. Nu har hon ont i magen.
Hon far runt som en propeller och ojar sig. Efter mycket om och men går hon med på att sitta på toan. Det blev ett litet resultat men värken blev kvar. 
Jag erbjöd något att äta och dricka men hon vägrade allt. Så vi la oss igen. 
Tillslut lyckas hon somna ifrån eländet. Och jag också. Dessvärre var klockan redan 05 och  vetskapen om att det var dags att gå upp och göra morgon en timme senare kändes sådär...
Märkligt nog tror jag Albin lyckades sova sig igenom nattens elände trots att han låg alldeles intill ❤️

När klockan var 06 och jag vaknade av att Peter var uppe kände jag att det inte fanns en chans till att jag och Elsa skulle klara av dagen. Jag bestämde att hon och jag stannade kvar hemma.
Hon sov som en stock och märkte ingenting förän lite efter 08 när hon gjorde morgon. 
- Mamma! Vet du var Albin är?! 
Ropade hon när hon insåg att ingen mer än hon och jag var kvar hemma ❤️

Nu har hon och jag tagit en riktig chillmorgon. 
Jag känner mig galet trött och seg i huvudet. Har sovit uruselt hela förra veckan så jag kände mig rätt slut redan innan denna jobbiga natt. 

Men nu känner hon sig mycket bättre i magen och jag tänker att vi åker och avverkar ett av dagens två ordinariejobb innan vi hämtar brorsan på dagis vid 14. 


Kommentarer
Postat av: Syrran/moster

Skruttungen. Jobbigt med ont i magen. Skönt att de gick över.

2018-04-09 @ 11:07:32
Postat av: Mamma/mormor

Gullungar ni är så söta❤
Skönt att lillskruttan är pigg igen.

2018-04-09 @ 14:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0