Back to vardag

Förra veckan drog ju vi igång vardag igen. 
Med dubbla känslor. Tråkigt att hösten gör sig mer och mer påmind för var dag men väldigt skönt att få ordning på mat och sovtider och allt sådant 😅 Det mår både kropp och knopp bäst av.

Jag och ungarna mjukstartade veckan med en lugn måndag. 
Vi år frukost i lugn och ro hemma och åkte sedan till Albins fritids för att hälsa på. 
Det var en mycket förväntansfull och något nervös Albin. Och även Elsa. Även hon tycker det är jättespännande ❤️
På fritids var det första öppna dagen efter sommarlovsstängt och det var väldigt få barn där.
I kapprummet möttes vi av en krok märkt med "ALBIN" och en låda att samla teckningar och andra alster i.
Vi blev visade lokalerna och presenterade för de få som var där. Albin hade ju redan varit där när de var och hälsade på skolan i våras, men för mig var allt nytt. 
Fritids ligger vägg i vägg med skolans matsal och bara några steg ifrån det blivande klassrummet, så jag fick se det också. Kul! 
Och vet ni! Den lilla och otroligt blyga Elsa imponerade sååå stort på mig! Hon som är nästan sjukligt blyg inför okända och inget hellre vill än sjunka genom jorden om någon tittar eller pratar med henne, hon sträckte fram sin hand och sa ELSA på ett så redigt språk som jag aldrig hört henne prata tidigare ❤️ 

Efter knappt två timmar kände sig Albin nöjd med besöket och vi drog in till Norrtälje för lite jobb.
Först åt vi lunch. Varsin Billys panpizza. Vi kom fram till att det var första gången de åt det. Men absolut inte sista, enligt dem själva 😉 Sedan jobbade jag och de sysselsatte sig med sina paddor. Det gick utmärkt!
(null)

Efter 2 timmars jobb drog vi vidare på jakt efter nya dojjor till Albin.
Vi kollade på nätet hemma kvällen innan men han hittade inget som föll honom i smaken.
- Jag vill ha med märke på! Kom han fram till.... 
Jisses! 6 år och brydd om märkesskor 😅 Inte ens jag eller pappan är brydda om sådant.
Hur som helst så hittade vi ett par bra dojjor till mycket bra pris OCH ett godkänt märke av herrn. 
En ny skolväska införskaffades också!
Jag har frågat honom ända sedan i våras om vi inte ska köpa en ny ryggsäck till skolstarten, men nä, det har inte varit så viktigt har han tyckt. Men nu ångrade han sig ❤️

Framåt 16-tiden mötte vi upp pappan nere på stan och vi åt middag på Pinchos.
De öppnade i våras här men vi har inte tagit oss dit förän nu.
Besöket blev väl sådär... vi fick ett högt barbord och det är inte optimalt med småbarn. Och drickan kom in i fulla stora glas och det är inte heller jättebra kombo med barn. Och givetvis hann de börja kivas om de två popcorn skålarna vi fick innan maten kom in. Elsa beställde en mini hamburgare men blev sur när det låg en liten lökbit i. Och Albin tyckte pommesen var äcklig.
Men mätta blev vi tillslut. Tack och lov. 
(null)


På tisdagen var det även Elsas tur att återvända till dagis. Hon åkte med pappan som vanligt vid 06.30. (och hennes morgon humör var katastrof!!!)
Jag och Albin åt frukost hemma och vid 08.00 lämnade jag honom på fritids. Vi höll varandra i hand när vi gick från bilen men när vi kom innanför grinden till skolgården lirkade han ur sin hand och ville ABSOLUT inte hålla längre 🙃
När vi kom in på fritids bestämde han sig för att kila in till lego och bilrummet. Sedan åkte jag till jobbet.
Jag tyckte det kändes skitjobbigt att lämna honom själv där redan! Han känner ju ingen! Alla ansikten är nya för honom. Både gällande barnen och de vuxna. Men han var cool lugn och ville absolut att jag skulle åka och jobba.
Tack och lov hade jag en kort dag, hämtade Elsa innan 13 och sedan Albin efter det. 
Båda barnen hade haft bra dagar. 
Elsa tyckte det var kul att vara tillbaka och träffa flera av kompisarna och lämningen på morgonen hade gått bra. Men hon längtade efter att åka och hämta brorsan ❤️
När vi kom till fritids hittade vi Albin i legorummet och blev rädd att han inte vågat gå ut därifrån på hela dagen men så var inte fallet. Han hade haft det bra och hunnit med massor. De hade varit bort till gympasalen och härjat, varit ute samt nere i träslöjdssalen.

Det var med andra ord två mycket nöjda och trötta barn jag kom hem med ❤️
(null)

På onsdagen vaknade Elsa med ett ännu värre humör och det slutade faktiskt med att pappan gav upp och åkte till jobbet utan Elsa...

Jag och barnen åt frukost hemma. Lämnade Albin på fritids vid 8.00. Även denna morgon kilade han in till legolådorna.
8.40 lämnade jag Elsa på dagis. Fröken Amanda skrattade och frågade om hon blivit på bättre humör än? (Pappan ringde ju på morgonen och förklarade läget om att hon skulle komma senare)
Hon var på bättre humör och började leka glasskiosk med Lovisa när vi vinkade hejdå.
9.00 var jag hos kund.
Jävlar vilket åkande det kommer bli framöver och massa restid 😰
Hämtade två nöjda barn på eftermiddagen. Elsa vid 13.30 cirka och Albin vid 14.
Han hade haft en bra dag återigen. Han själv berättar inte överdrivet mycket (lik sin far) men fröknarna berättar att han är mycket lättsam och trygg. Iakttar och närmar sig gruppen sakta men säkert. Känns skönt! 

När vi kom hem ville de bada.
Det är Peter som sköter allt gällande poolen, så nu när inte han var hemma tar Albin hans plats istället ❤️ Han håvade upp skräp innan de gick i. Ordning och reda.
(null)
Men det blev inte mycket till bad för den lille herrn. Han tyckte det var kallt. Men Elsa var i längre och plaskade glatt.

Efter middagen åkte vi bort till edsbro och testade en ny badplats. Mycket fint och skönt trots att det blåste endel.
(null)
Därefter blev det hemfärd och bums i säng.

Ungarna somnar äntligen ovaggade nu igen när vardagen rullar igång 👍

Torsdagen löpte på likadant. Fast denna morgon lyckades pappan få med sig Elsa 😉 
Hämtade Albin vid 14 och han tyckte det var aaaaalldeles för tidigt. Haha! Ett bra tecken. 

Peter körde hem ett lass med de resterande stenarna till muren vid uteplatsen och ägnade kvällen åt att slutföra och färdigställa skapelsen. Fantastiskt!
Det firade vi med varsin drink
(null)
Eller var det kanske en mut drink? 
Haha! ❤️ 


På fredagen var jag och barnen lediga. Väldigt skönt!
Vi fick besök av elsas bästis Majken och hennes storebror och mamma.
Återigen en het dag och barnen plaskade en hel del i poolen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0