Förra helgen

Lördag förra helgen så var vi på tornerspel. Vårat livs första för både mig och barnen. Det var kul! Och varmt 😅
På hemvägen var tanken att vi skulle stanna till hos farmor och fika, men när vi kom dit var hon ej hemma och svarade inte i telefonen. Vi orkade inte vänta så vi for hem och fikade istället.
Grillade till middag, körde in ved, grejade lite i växthuset m.m. ägnades eftermiddagen och kvällen åt.
(null)
Och nya dojor till Elsa införskaffades tidigare på dagen också. Nöjd tjej! ❤️
När vi dagarna innan var och köpte skor till Albin bad även Elsa om nya skor när vi var i affären och provade. Hon påstod att tårna klämde i hennes gympadojor. Jag kände att vi fick kolla bättre på det när vi kom hem. Hon har ju inte sagt ett pip om att skorna skulle vara för små tidigare.
När vi sedan provar och mäter hennes gamla dojor hemma så visar det sig att de är flera centimetrar för små!!! Lilla barn ❤️ 

Albin hjälpte mig med att ta bort en krusbärsbuske också. Han drog upp den med traktorn 👍 perfekt! 
(null)
Den där krusbärsbusken har jag haft där i flera år men aldrig lyckats norpa åt mig ett endaste moget bär.
På något mystiskt vis så är busken helt barskrapad på bär när de närmar sig mognad. Har märkligt nog aldrig sett tjuvarna men misstänker fåglar.
Och i år drabbades den dessutom av något spinn och alla kart blev svarta. 
Nu är den väck! 

Söndagen bjöd på riktigt höstväder! Grått och regn mest hela dagen. 
Vi tillägnade dagen åt diverse innefix. Bla. så återupptog vi slutförandet av bygget inne på Albins rum. (Allt innefix har ju liksom varit totalt obefintligt under sommaren. Som vanligt den tiden på året)
Jag rensade även lite bland urväxta barnkläder och fick endel sålt ganska omgående.
Vi var ut till garaget en sväng tillsammans hela familjen och målade en grej till Albins rum. Trevligt ❤️
(null)
Resten av dagen lekte de mest och kom riktigt bra överrens ❤️
Ja just det! Jag och Elsa var ju iväg på loppis på förmiddagen och den lilla damen köpte sig sin allra första prinsessklänning! Och dessutom var det ju Elsa på den. 
Lycklig tjej må ni tro ❤️ Det var det enda hon hade på sig här hemma dagarna efter. 
Helst hade hon velat ha den på sig till dagis på måndagen, men där satte jag stopp. All tyll känns inte jätte lekvänligt 😅 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0