Förra veckan

Förra veckan försvann i ett swish! Först var det måndag och helt plötsligt fredag. 

Jobb, dagis och fritids måndag- torsdag.
På eftermiddagarna har vi försökt passa på att njuta av det fina vädret. Fan vad stressande det är att veta att varje solig och varm dag kanske är den sista för detta år 😰
Jag vill gå en kurs där jag får lära mig att älska  hösten och den lååånga, mörka och gråa period som nu är runt hörnet. 

(null)
Det har gått superbra för Albin även andra veckan på fritids. Han gillar det!
Fröknarna har berättat för mig att han kommit in i gruppen nu och hittat sin plats. Tar för sig och är med i diskussioner. Det känns sååå skönt ❤️
Och Elsa njuter av att vara på dagis. Leker glasskiosk mest varje dag med sina kompisar.

Tror det är riktigt bra att de är ifrån varandra nu hela dagarna och hinner längta efter varandra 😉 Fast det första de gör när de ses på eftermiddagen är att börja tafsa om någon liten bagatell. Såklart! Men sedan är det oftast lugnt. 

På torsdagskvällen åkte vi bort till Nifsta/Gottröra och kollade in bilträffen. Något vi tänkt göra även förra sommaren varje torsdag, men aldrig blev av.
Mycket bilar och mycket folk. Trevligt!
(null)

Jag och ungarna var lediga på fredagen. Skönt! Hade en lugn och skön morgon utan stress och tidspress. 

Elsa beordrade mig att fixa en fläta som gick runt hennes huvud.
För att vara första försöket så lyckades jag helt okej 😅

Efter lunch fick vi besök av min fd. chef, hennes son och 7 veckors bebis.
Det var riktigt varmt så vi gjorde inte så mycket och ungarna plaskade i poolen och lekte.
(null)
Ni må tro att Elsa var mäkta nöjd med en RIKTIG liten bebis i famnen ❤️
Och Albin clownade sig och gjorde grimaser för att få den lilla att skratta 😅
Och så fick jag öva på ytterligare en fläta!

På lördagen var vi ut i skogen med små sysslingarna efter lunch.
Meningen var att plocka blåbär men det var svårt! Vi kom hem med max 15 stycken bär. Haha! Och svamp såg vi inte skymten av heller. Men det var trevligt med en liten skogsutflykt ändå. Fika hade vi såklart med oss.
(null)

När vi kom tillbaka hem drog pappan och Albin iväg till lunda på någon bilgrejs.
Här hemma fortsatte leken med sysslingarna till det var dags att fixa middag.
Medan jag fixade käk badade Elsa sina barbies
(null)

Söndagen tillbringades enbart här hemma tror jag.
Farmor kom hit. Peter tvättade bilarna utvändigt och jag städade min invändigt. 
Det är såååå jävla tråkigt! Jag gör det ordentligt bara en gång om året typ men då blir jag helt manisk och skubbar allt. Tom. pedalerna! Haha! 
Fixade endel i växthuset också. Nu är det skördetid på allvar!
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0