Första skoldagen

7.50 imorse hade denna grabb upprop ute på skolgården och är nu en riktig skolpojke ❤️
(null)
Jag har varit med honom idag och jag var nog mer nersöv och förväntansfull än han var. Haha!
Visst var han laddad, men han var cool lugn. De två veckorna han haft på fritids nu var bra. De har förberett honom att känna igen lokalerna, skolpersonalen och rutiner. Samt bekanta sig med massa nya kompisar ❤️

Efter uppropet fick alla elever varsina såpbubblor och ganska snabbt fylldes hela skolgården av bubblor som flög runt.

Sedan gick vi bort till klassrummet. De fick leta reda på sin krok och sin plats i klassrummet. 
(null)

Fröken Pernilla hade lite genomgång om lite regler och sånt. 
Därefter ritade de av sina händer som ska bli ett konstverk.
(null)
12 barn är de i klassen (tror jag). 
Albin och en annan pojke är helt nya. 

Därefter gick vi ut igen och bjöds på glass, saft och kaffe.
Sedan drogs en femkamp igång.
Alla elever delades in i faddergrupper. Alltså grupper alla åldrar i. Jag tror det är meningen att dessa grupper ska följas åt hela året. 
De hoppade hopprep, lekte kull och hade lite olika samarbesövningar tillsammans i gruppen. Det gick galant och Albin hade klarat sig bra utan mig 😉

Vid 11 var det lunch. Fiskpinnar. Perfekt enligt Albin. 
Sedan lite rast och så det sista av femkampen.

Den sista halvtimmen av dagen tillbringades inne i klassrummet och barnen fick sin allra första skolbok och deras första uppgift var att rita något från dagen. 

12.30 var skoldagen slut. Både jag och Albin var riktigt möra 😂 Men nöjda. 

Jag tror detta kommer bli riktigt bra och Albin känns lugn och trygg som vanligt ❤️

Imorgon släpper jag av honom när skolan börjar och hämtar honom 12.30 när dagen är slut. 

Kommentarer
Postat av: Morfar

Hej Albin
Det där som mamma beskriver om skolan,blir kanon för dej.
Lycka till med höstterminen

2018-08-22 @ 18:45:00
Postat av: Mormor

Stora skolkillen❣
Det låter som om första dagen var bra. Jag har tänkt på dig idag och undrat hur du haft det. Men du klarar ju allt galant som vanligt, mormors lille pöjk 💕

2018-08-22 @ 18:55:26
Postat av: Farmor

Grattis Albin, önskar ett jätteroligt skolår.

2018-08-22 @ 19:19:37
Postat av: Moster

Klart du klarar av de där med skolan galant Albin, du är ju bäst ❤

2018-08-22 @ 20:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0