Helvetesnatt

Pjuh! Vilken natt vi hade inatt...
Vi nattade barnen vid typ 19.30. Pappan låg hos Elsa och jag hos Albin. 
Albin tempade 39,5 och Elsa 38,3.
Elsa somnade efter mycket om och men. Hennes klåda i nedre regionerna var hemsk!
Albin lyckas inte somna. Hela hans kropp kliar. Värst var knä och neråt på benen. Och i ena örat. När klockan närmar sig 21 och han fortfarande inte somnat får han komma upp och sitta med oss i soffan en stund istället. 
Och typ en halvtimme senare sitter också Elsa där. Hon sov oroligt dessförinnan men nu tog klådan över igen.
Framåt 23 gör vi nytt försök att lägga oss allihopa. Pappan hos Elsa och jag hos Albin. 
Det går inte alls! Båda två har sådan klåda att de håller på att bli galna ❤️
Elsa gnällde, skrek och krånglade konstant medan Albin var så tapper och led i det tysta men efter ett par timmar var han nära upplösningstillstånd ❤️ (och jag också av att ligga bredvid och inte kunna göra något...) 
Vi hade under stora, högljudda och vilda protester smort in dem båda med svalkande aloevera strax innan andra läggningen men det hjälpte föga.
Vid 01 lyckas jag övertala Albin om att ta en kall dusch. Han skrek som en stucken gris stackarn! Och sedan baddade jag på alosolsprit på de värsta ställena. En timma efter det sov han äntligen ❤️ Och jag också.
Fast jag väcks ganska omgående av en frustrerad pappa och Elsa. De har flyttat in till vår säng men inte lyckats komma till ro. 
Jag flyttar in till dem och ganska snart efter flyttar Peter in till elsas tomma säng istället.
Elsa är så frustrerad av sin klåda där nere och ligger bara och sparkar och vrålar om vart annat. Hon tvärvägrar kalldusch och jag försöker smörja på svalkande efter solgel på de ställen besvärar mest. Men hon blir skogstokig så fort jag rör vid henne.
Framåt 03 tror jag lugnet infann sig. Både jag och Elsa slumrar men hon fortsätter sparka och gny i sömnen.
Albin ansluter till oss också. Sådär ligger jag ihoptryckt mellan två galet prickiga och kliande ungar. Ingen vidare sömn med andra ord men helt plötsligt var klockan 09 och Albin ger upp att försöka sova mera. Han går upp och sätter på tvn. Jag och Elsa slumrar vidare och nästa gång jag vaknar ligger jag själv i sängen och klockan är 10. 
Haha! Min plan var att åka iväg och jobba vid 08.30, men så blev det inte. Är så tacksam över mitt flexibla jobb! 
Vid 11 kom jag iväg hemifrån. Jag lämnade två fruktansvärt rödprickiga ungar som kändes lite febervarma och en ganska uppgiven pappa. 
Jag var hemma igen vid 16. Hade egentligen fyra jobb att avverka men tiden och orken försvann så hann bara med två. Det är inte hela världen, får försöka hinna ikapp kommande dagar. 

Lagom till middagen kom Jessica hit. Barnen fick klappar ❤️
(null)

Framåt 19.30 stoppade vi prickisarna i säng. Innan det fick de under högljudda protester varsin svalkande dusch.... Vid sådana här tillfällen är vi tacksamma över att inte ha några grannar nära....
Elsa var på ett sjuhelsike humör men pappan lyckades natta henne inom en halvtimme.
Albin hade lite svårare men lyckades även han ❤️

Båda två var feberfria nu på kvällen så det känns toppen!
Elsa har nu kommit ikapp med prickar och är täckt hela hon.
Albin har blåsor under ena foten, i öronen, på läpparna och på tungan. Usch vad jag lider med honom! ❤️

Vi ber nu för en lugnare natt.
Imorgon har jag tid att passa på morgonen! 


Kommentarer
Postat av: Mormor

Älskade små barn 💕 Hoppas verkligen det vänder nu och blir bättre!!! Tycker så synd om er allihop. Morfar och jag jag håller tummarna för att det är bättre i morgon. ❣️

2018-01-03 @ 21:38:21
Postat av: Helen

Oj så jobbigt ni har det. Vi hoppas också att det är bättre imorgon. Helen, Nichlas och Siv

2018-01-03 @ 21:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0