Resumé av slutet på 2017

Jag har kommit av mig helt med uppdateringarna här. All sjukdom och trassel vid jul gjorde att jag kom av mig helt 😔
Men nu tänkte jag fixa en liten snabbresumé!

Söndag 10 december åkte vi in till Norrtälje hela familjen på förmiddagen.
Först gick vi en runda på julmarknaden nere på stan och sedan vidare upp till marknaden på Phytagoras.
Ungarna var måttligt intresserade och ville bara få det överstökat. För egentligen var det till simhallen vi skulle, så de var otåliga 😉

Vi badade i ett par timmar och hade det gott. Ungarna älskar verkligen att bada och plaska ❤️ Vi åkte lite rutschkana och åt den sedvanliga glassen.
I omklädningsrummet efter duschen ägnade Elsa mest tid till att föna sitt hår 😂
(null)
Efter badet var vi vråååålhungriga! Vi hann ju liksom inte med någon lunch innan badet. Vi åkte och köpte varsin kebab och sedan vidare hem till Albins dagisbästis Viktor. 
Vi var där ett par timmar och åt och lekte innan det var dags att åka hem och göra kväll.
Bra dag med nöjda barn ❤️ 

Tisdag 12 december vaknade vi upp till ett riktigt snöväder! Vi visste om det och var förberedda, jag hade redan kvällen innan nojat lite inför väglaget eftersom vi alla åker hemifrån redan vid 6.30 cirka.
I vanliga fall åker Peter och barnen vänster nere vid landsvägen och vidare mot dagis medan jag svänger höger, men redan på måndags kvällen hade jag planerat att ta rygg på Peter om väglaget var jobbigt.
Det var jobbigt! 15 cm blötsnö är inte lätt att köra i. Jag hade fullt sjå att ens komma upp för backen här vid garaget. Efter flera försök kom jag äntligen upp och vi tuffade vidare i sakta mak. Plogbilen hade varit ute före oss men det märktes knappt. Riktigt moddigt och samtidigt yrande snöfall.
Det kändes som bilen åkte mer på tvären bitvis men det gick bra! Kändes tryggt att ha Peter framför ❤️ 
När vi kom ut till stora vägen borta vid dagis så var det inte en endaste snöflinga vare sig på vägen eller bredvid. Jättemärkligt! 

Jag hämtade på dagis vid 12 och lilla vägen såg nästan likadan ut som på morgonen.... 

Väl hemma hade Albin bråttom att börja jobba och skotta ❤️
(null)

Elsa höll sig inne. 
Jag var ut och tittade till hönsen. De var inte heller så sugna på att pulsa ut i snön. Förutom Elsa hönan! Vankas det godsaker så är hon först ut 😅

Onsdag 13 december så var det Luciafirande på dagis klockan 14. 
Fint luciatåg ute på altanen och gröt och fika inne efteråt.
(null)

Torsdag 14 december så bjöd chefen med mig ut på julmat på eftermiddagen efter vi avverkat jobben. 
Vi åkte ut till Sundsta och åt massa goda saker. Det var inte ett helt vanligt traditionellt julbord enbart, utan lite annat nytt också. Helt i min smak. 
(null)

Jag kom hem lagom till middagen men den hoppade jag över. Haha! 

Senare på kvällen fick Albin feber och huvudvärk huxflux ❤️
(null)

Fredag 15 december stannade jag hemma och VABade. Albin blev sjuk så plötsligt där kvällen innan så jag ville ha koll ❤️
Det blev mest soffchill den dagen men vi gick ut en liten sväng på eftermiddagen och luftade oss. Albin hade just fått alvedon och kände sig tillräckligt pigg att leka en stund ute på snöhögen ❤️
(null)

Lördag 16 december.
Jag, Peter och Elsa åkte in till Norrtälje för att uträtta några julärenden. Albin var fortfarande sjuk och var kvar hemma med farfar. 
(null)
Bla. så var vi och hämtade en robotdammsugare som vi köpt för några hundralappar på köp och sälj. 
När vi kom hem testade vi den såklart och ungarna satte sig på första parkett med sitt lördagsgodis. Haha!
Albin gav dammsugaren namet Robin 😊

Senare på eftermiddagen klädde Elsa och jag upp oss och åkte på födelsedagskalas hos min chef. Egentligen var ju hela familjen bjuden men pappan och Albin stannade hemma med febern. 
Vi blev bjudna på god smörgåstårta och annat gott. 
Elsa var som ett plåster på mig den första timmen men sedan klickade hon med en flicka som var två år äldre och de hängde ihop resten av kvällen ❤️
(null)
Vid åttatiden fick jag äntligen med mig den lilla damen hem 😉 Hon somnade givetvis i bilen hem... Och vaknade på ett hiskeligt humör när vi var framme hemma.
Cirka två timmar efter att hon somnat i sängen här hemma så vaknar hon med 39 graders feber ❤️
(null)

Onsdag 20 december var det min tur att vara sjuk medan Elsa var lite piggare och Albin typ frisk. Men dagen spenderades mestadels i soffan på rygg
(null)

Torsdag 21 december 
Jag var fortfarande riktigt risig och hemma. Farmor var snäll och kom hit och hjälpte mig med barnen. Guld värt! 
(null)
De var ut en sväng men Elsa kom snart in igen. Hon var fortfarande lite krasslig. Pussel var bättre sysselsättning då.
Och adventskalendrarna hade vi halkat efter med att öppna så de blev ett riktigt luckrace på kvällen 😊
Och jag och Elsa försökte åstadkomma lite julstämning med apelsinen och nejlikor ❤️

Fredag 22 december.
Jag stannade kvar hemma även då. Barnen mådde mycket bättre och så även jag. Trodde jag iallafall.
Farmor kom i vanlig ordning ändå. Jag lyckades ta mig en sväng till affären på förmiddagen men shit så jobbigt det var! Och massa folk var det också! 
Försökte lite smått julpynta här hemma men det gick sådär. Orken fanns inte. 
På kvällen klädde vi granen och stoppade ungarna i det traditionella julbadet 😉
Sedan mös vi till det med film och snacks ❤️
(null)

Julhelgen var inledd! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0