Just nu

Idag är det verkligen 200 grader ute! Det går inte ens att ha bh på sig. Min blev plaskblöt.

Min plan för förmiddagen var att fixa det nödvändigaste i växthuset och trädgårdslandet. Tänkte liksom inte på att det är 400 grader varmt i växthuset. Men men, jag fullföljde min plan. Det viktigaste är gjort för idag. 
Tom. hönsen är totalt utslagna och orkar inte ens bemöda sig skrika om att få släppas ut fritt. De ligger och flåsar i skuggan bara. 

Peter åkte på jobb efter frukosten och trodde sig vara hemma lite efter 14.

Jag och ungarna har precis ätit "lunch". Kall smoothie och saltakex blev det. 

Nu har jag parkerat mig i skuggan och tänkte virka lite. Får väl se hur länge det varar. Av någon konstig anledning brukar jag aldrig få sitta stilla längre än max en kvart. Sedan kommer det någon unge och gnäller över att den är törstig, behöver plåster, ska in och bajsa, vill ha hjälp med att ta fram cykelhjälmen eller 700 andra saker.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0