Bokstäver

Jag, Elsa och Albin satt och lekte med bokstäver tidigare ikväll.
De tog bokstäver ur en burk, talade om vilken bokstav det var, ljudade och rabblade sedan ord som började på bokstaven. Kul!
Och oj så duktiga de är! Albin kan alla bokstäver och nu klarar han ljuda nästan alla också. Och många bokstäver kan han många ord på.
Elsa är också duktig och har koll på sina ELSA bokstäver och en del av Albins. Och chansa går ju alltid att göra 😉❤️

När vi satt och ljudade B och rabblade saker som börjar på B så skriker Elsa rakt ut:
- Kultivator!!!! 
Haha! Jag undrade om hon visste var det är?
- Mmm en grej efter traktorn! Informerade hon mig om.
Och sedan gav Albin mig en riktig genomgång om vad en kultivator är, hur den används och varför.
Haha! Knasiga ungar ❤️❤️
(null)


Kommentarer
Postat av: Farmor

De är så duktiga :-D, det är kul att vara med dem. Varje gång kommer de med nya ord och vet 99% vad ord/saker handlar om. Små stjärnorna, de kommer att ha lätt i skolan!

2018-03-08 @ 10:44:20
Postat av: Mormor

Duktiga och vetgiriga barn.💕

2018-03-08 @ 11:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0