Testat nytt!

Idag har vi testat på skridskodisco! 
För barnen del var de premiär för skridskor och jag har inte stått på ett par grillor på säkert 15 år och Peter 10 år. 
Men det var riktigt kul och gick jättebra för oss alla ❤️
(null)

Vi har i flera år försökt komma iväg och testa åka skridskor men Albin har haft NOLL intresse så det har inte blivit av. Men nu gjorde vi det äntligen! Jag lyckades igår kväll ordna både låneskridskor och hjälm åt ungarna 😅 Peter rotade fram sina gamla grillor och hjälm ute i garaget eller nått och jag hittade ett par nere i källaren som vi fått ärva av Isak, en storlek försmå. (I Peters låg det musbajs och ur mina trillade ur ett gammalt geting bo. Haha!)
Men Albin var fortfarande motstridig... först skulle han inte med men vi lyckades övertala honom till att åtminstonde åka med och titta. 
Elsa var riktigt pepp! Hon tyckte det skulle bli skitkul och ansåg sig redan vara proffs. 
- Det är bara åka såhär med benen! Visade hon här hemma ❤️

Väl på plats i Rimbo Ishall fick vi vänta ett tag på skridskorna så vi satt och tittade på alla andra som åkte. Albins inställning ändrades snabbt och han blev riktigt nyfiken på att testa. Kul! 
Jag själv faktiskt lite nervös över att sätta ut fötterna på isen... Men det gick över förväntan!

Elsa var först som Bambi på hal is 😊 Hennes ben och armar flaxade överallt. Och jag höll krampaktigt i sargen och försökte hålla balansen på mig själv och samtidigt hålla henne stadigt i handen. Haha! Vilken syn det måste varit. Men jag höll mig på benen hela tiden! 
Efter en liten stund kommer en annan mamma och erbjuder ett sånt där åkstöd. Hon såg väl hur vi kämpade 😉

Albin fick blodad tand bums! Efter knappt en kvart på isen med åkstöd började han fatta grejen och åkte för glatta livet ❤️ Så kul!

Vi tog en liten godispaus och åkte sedan lite till. 
Denna gången gick det mycket bättre för Elsa och hon klarade att åka själv med stödet lite grann. 
Och Albin skulle absolut klarat åka utan stöd om han bara vågade släppa taget 😉 

1,5 timme räckte sedan var jag och Peter nöjda. Ungarna kunde nog åkt lika mycket till. 
Det blir absolut fler gånger nu! Måste bara skaffa egna skridskor och hjälmar till dom.... 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilken kul grej! Vad duktiga ni är

2018-03-03 @ 19:35:27
Postat av: Syrran/moster

Vilken kul grej 🙂

2018-03-04 @ 07:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0