Besök i skolan

I förmiddags var Albin och pappan på besök i skolan. 
Först fick de spana in lite av skolan och titta in på fritids. Sedan gick de upp till Åsavallen för fika och lek. Tillsammans med de som går i förskoleklassen nu. Alltså höstens blivande ettor.

De verkar bli en klass på 13 barn. Många för att vara på en liten landsbygdsskola. Bra! Då får vi kanske behålla skolan framöver.
Det är Albin och ett till barn som är "nya", resterande barn har gått tillsammans på förskolan där i närheten. 

Albin fick en bra känsla och känner sig inte lika nervös längre ❤️ Han fick lite mer kontakt med ett par andra och ägnade promenaden tillbaka till skolan med att snickesnacka med dessa istället för med pappan. 

Nästa vecka är det träff igen. Och då hoppas jag på att han låter mig följa med. Jag är också nyfiken!!! 


- Verkade fröken vara snäll då? Frågade jag.
- Jadå. Men det fanns nog ingen magister på skolan. Svarade Albin.
- Magister!?!? Kan du det ordet? Vad är en magister? Frågade jag snopet och förvånat.
- Det är en pojke eller gubbe som är lärare. Det har stor Carina på dagis berättat för oss.

Hihi! Hur många 6 åringar har koll på ordet magister tro? 😅 


Kommentarer
Postat av: Mormor

Gullunge, vad ska det bli av dig? Du kan ju allt redan 😘

2018-05-23 @ 22:17:51
Postat av: Farmor

Han blir troligtvis magister, tänker jag.... :-)

2018-05-25 @ 09:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0