Dagens överraskning

Idag hämtade jag barnen klockan 12 och då åkte vi in till Norrtälje. Där överraskade jag dem med veckohandling och TBE-vaccination.
Det blev ju inga jubel men heller inga jätteprotester.

Det var ingen kö så vi var välkomna in i husbilen på direkten. 
Albin valde att börja och han hann knappt sätta sig i mitt knä förän det var klart. Inte ens ett litet aj hann han säga 😊 Lite svid kände han bara. Och sen bjöds han på en glass.
Sedan var det Elsas tur, men då ville hon inte så jag tog istället och höll henne i handen. Och helt ärligt så kände jag verkligen ingenting! 
Sedan var det Elsas tur igen. Men hon ville INTE. Jag försökte ha henne i knät men hon var hal som en ål och härjade.
Jag försökte prata med henne men hon vägrade.
Vi kom överrens om att gå in och handla och därefter ta sprutan.

Handlingen gick smidigt! När vi närmade oss kassorna kom Elsa på vad som väntade och hon började gnälla och slingra sig för att slippa.

Väl tillbaka ute på parkeringen och husbilen hos spruttanten gjorde Elsa allt hon kunde för att slippa. Skrika och sprattla. 
Tillslut höll jag tag om henne så hårt jag kunde och tanten stack fort. MEN ungen slet sig så hon hann bara få halva injektionen ungefär.... 
Spruttanten blev inte så nöjd. Och ni må tro att Elsa blängde på henne med väldigt onda ögon 😅
Hur vi går vidare med nästa påfyllningsspruta om 4 veckor är oklart.
Hur som helst så slapp jag betala för den misslyckade injektionen 🙈
Utanför stod folk på kö och tittade beklagande på mig och Elsa. Hennes skrik ekade väl över hela affärsområdet... 
(null)
I bilen hem somnade arga damen av utmattning från spruttraumat ❤️


Jag är riktigt öm i armen nu ikväll. Dumt nog tog jag i den högra... spännande att se hur den känns imorgon 😅 


Men jäklar vad imponerad jag är av Albin ❤️ 

Kommentarer
Postat av: Syrran/moster

Duktiga barn du har endå. Kan de inte ge Elsa sprutan i låret nästa gång? Kanske lättare att hålla henne då?

2018-05-30 @ 09:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0