En ny runda

Lite sjukstuga igen.

Jag låg hemma tisdag och onsdag. I torsdags tyckte jag det kändes mycket bättre och hade som plan att jobba ikapp allt missat. Det gick sådär... Efter 1,5 timmes jobb var jag helt slut och kände mig som en trasa och åkte hem till sängen igen.

I fredags hade jag och Elsa ledigt. Jag mådde hyfsat. 
Hade inbokat bankmöte och naprapatbesök på förmiddagen så jag skjutsade Elsa till farmor vid 9. 
Hämtade Albin på skolan 12.30 och rasade i säng när vi kom hem. 

Peter kände sig lite risig torsdag och fredag och ännu sämre på lördagen.
Hela familjen vaknade på helt fel sida så allas humör var kaos. Jag höll mig ute hela förmiddagen och grejade i trädgården. Lugnt och skönt. Klockan hann bli nästan halv tre innan jag motvilligt gick in.

Albins humör hade svängt om han bjöd hem farfar på pannkaksmiddag. Skrev inbjudningskort, hängde en skylt ute på dörren, tände lyktan ute på trappan, hjälpte till med smeten, dukade, skrev bordsplaceringar och bytte om till skjorta....
Efter middagen spårade dock ur ganska fort igen. Tyvärr. 
Ungarna stoppades i säng redan vid 18.

Söndagen trasslades igång väääääldigt tidigt. Albin började känna sig risig under natten och låg bredvid mig och snurrade. 
Elsa kom också framåt tidiga morgontimmen och då var det kört. 
Ärligt talat vet jag inte när de två gick upp men det var alldeles för tidigt iallafall.
Själv har jag varit galet trött hela veckan. Slumrat flera gånger om dagarna och ändå skittrött om kvällarna och sovit lite oroligt men som en gris om nätterna. Förutom när ungarna trasslat. Och på morgnarna känner jag mig helt förlamad och öm i hela kroppen. 

Albin tempade över 38 i förmiddags och kände sig inte bra alls.
Elsa var dock pigg som en lärka och tur var väl det eftersom hon var bjuden på kalas på eftermiddagen samt dansen. 
Hon och jag åkte iväg lite innan 13 och lämnade krassliga grabbarna hemma. 
En liten och behaglig kalasbjudning med 3 kompisar. 
Det var Lovisa på dagis som fyllt 5 år. 
Dessvärre var vi tvungna att lämna lite tidigare för att hinna till dansen men Elsa var nöjd ❤️

Och dansen gick galant. Nästa vecka är sista gången för denna termin.

Vi kom hem lite efter 16 och då stod middagen nästan färdig i ugnen.
Albin var fortfarande febrig men piggare.
Efter maten såg vi färdigt Harry Potter som vi började se i fredags. Sedan stoppade vi ungarna i säng vid 18 återigen. 
Fasiken vad trötta vi är alltså 😰
(null)
❤️ KalasElsa ❤️

Imorgon får grabbarna vara hemma. 
Jag MÅSTE få massa jobb gjort denna vecka! 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Krya på er allihop❣

2018-11-18 @ 19:45:59
Postat av: Mormor

Lilla Elsa, du är så lik din mamma på det fotot💗

2018-11-19 @ 18:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0