Det berömda ekorrhjulet

Ja veckorna snurrar bara på. Fan vad tiden går!

Förra veckan inleddes med att Elsa var hemma med pappan på måndagen. Hon blev hes under helgen och lite snorig och hostig. Men det blev aldrig något av det, utan var pigg så hon var bara hemma på måndagen.

Jag fick ett sms av syrran lite innan 10 och fick veta att de var nyligen inskrivna på förlossningen. De hade hållit på med värkar sedan söndag kväll och nu var de på gång på riktigt. En dag över tiden.
Resten av dagen jobbade jag och väntade. Jobbade och väntade. Kom hem framåt 15-tiden. Superhärligt väder ute så jag grejade i trädgården. Och väntade...
Runt 16 fick vi sms om att de förbereddes för kejsarsnitt eftersom de upptäckt att bebis låg i säte. 
Vi åt middag och fortsatte vänta. Och väntade ännu mera.
Vid 18 fick vi äntligen ett mms på den lille grabben ❤️ 
(null)
(så jäkla typiskt! En dag efter att vi lämnade Linköping 😤 Albin och Elsa klappade iallafall hejdå till magen på lördagskvällen 👍)

Tisdagen kom och gick. Jobb, dagis och skola. 
Hämtade Elsa vid 14 och Albin en halvtimme senare. 
Resten av eftermiddagen tillbringades ute och njöt av vädret. Jag somnade nästan i hammocken tror jag.
Framåt kvällen facetimade vi med moster, onkel och bebis ❤️

På onsdagen vaknade Elsa på fel sida och var arg som ett bi. Pappan tappade tålamodet och åkte ensam hemifrån. Elsa fick istället äta frukost hemma och åka med mig och Albin. 

Albin hade sin första riktiga gympa i skolan. Varje onsdags och fredag ska de ha idrott. Hur sjutton ska vi lyckas komma ihåg gympapåsen  dessa dagar? 😰
(null)

På torsdagar brukar jag köra Elsa till dagis efter jag skjutsat Albin till skolan. Oftast är humöret bra men denna morgon var hemsk. Jävlars vilket humör hon var på. Skrek och gormade för allt. Tror jag nämnde det i tidigare inlägg. 
Väl på plats på skolgården var allt frid och fröjd igen. Jisses så sugen hon är på att få börja skola och fritids hon också. Hon säger inget men man ser det på henne samt hur intresserad hon är när Albin berättar. 
(null)
Var en lång dag. Hämtade Elsa vid 15 och Albin 15.30 och vi var hemma vid 16. Usch!!!


På fredagen var jag och Elsa lediga. Så skönt!
Vi chillade här hemma hela förmiddagen. Plockade och grejade lite inne. 
12.30 hämtade vi Albin på skolan och åkte in till staden för att prova brillor och fixa present till kalaset Albin ska på nästa helg. Men började med en fika 😉 
(null)
Det gick skitbra att prova bågar i tre olika butiker men att bestämma oss för vilka var svårare. Det krävs lite betänketid.
Framåt 16 åkte vi hemåt och pappan likaså. Han köpte med sig kebabmiddag hem. Gott! 

På kvällen blev det film och chips innan ungarna stöp i säng långt innan 20 👍


Elsa har varit riktigt trasslig om kvällarna. Det började samma kväll som nya kusinen kom ut. 
Hon började yla efter mormor vid läggdags och det slutade med att hon låg och stortjöt ❤️ 
Samma visa kvällen efter. Då ringde vi mormor och pratade lite. Eller mormor pratade, Elsa snörvlade mest bara. 
Och kvällen efter det samma sak igen. Fast då hann vi ringa mormor innan gråten började och då blev det lättare att hantera ❤️
Vi tror den lilla damen känner lite rivalitet om mormor och morfar efter att lille kusinen fötts ❤️ 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Lilla Elsa behöver inte vara orolig alla kusinerna får plats hos mormor och morfar 💕

2018-09-11 @ 06:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0