Förra veckan

Jag var ju i Ullared söndag till tisdag. 
Peter och ungarna fick klara sig själva. Och de grejade bra! 😅

Jag hade det bra borta. Men det blev lite dyrt.... Men det mesta i julklappsväg blev klirrat.
Och så fick jag umgås med en liten 7 veckors tjej hela resan ❤️
(null)

Jag kom hem tisdag kväll och då hade ungarna redan somnat ☹️

Onsdagen var som vanligt. Jobb, dagis och skola. 
Jag hade ju lite jobb att hinna ikapp efter två dagar ledigt 😅

På torsdagsmorgonen var ju Albin till ögonläkaren. Pga. ögondropparna klarade han inte att åka till skolan efteråt utan pappan tog en vabbdag och de drog ut till Arlanda och spanade på flygplan.
Jag hämtade Elsa på dagis på eftermiddagen efter jobbet.
(null)
På fredagen var pappan och Elsa lediga. 
Albin var åter till skolan och jag jobbade fortfarande ikapp jobb från början av veckan.
Vid 13-tiden var både jag och Albin hemma igen och vi gjorde oss redo och åkte ner mot Linköping för kräftfiske.

Tror vi var framme runt 17-tiden. Vi svirade omedelbart om till regnkläder och gick ner till sjön och la i burar.
Givetvis pissregnade heeeela kvällen. Men det gick bra ändå.
Det var första gången för ungarna att fiska kräftor och de tyckte det var kul. De satt relativt stilla i båten 😉 Och på bryggan drog vi upp några kräftor med håvar.
Albin var modig och tog i dom men Elsa fegade ❤️
(null)

Runt 20-tiden åkte vi ut och vittjade burarna första gången. Det var bäckmörkt! 
Kul med ficklampor tyckte ungarna. Och kul att åka båt i mörkret 😅
Framåt midnatt vittjades det andra gången och burarna tog upp. Då sov ungarna. Och vi andra också nästan. Det var bara morfarn och Joel som var duktiga och gav sig ut igen.

Hyfsat bra fångst blev det trots att vi fiskade så långt in i augusti. Nästan 100 kräftor huserade inne på toaletten den natten.
Elsa morgonkissade blundande och höll mormor i handen 🤣 


Lördagen kändes grå och trist. 
Vi höll mest till inne hela förmiddagen.
Mormorn och Siv kokade kräftor.
Pappan och Elsa spelade lite spel.
Jag virkade och när jag lessnade på det drog jag med mig Peter på en långpromenad. Skönt!
Resten av eftermiddagen ägnade jag och syrran åt att kolla igenom lådor från vinden fyllda med gamla kläder och leksaker m.m. 
Ni må tro att Elsa mådde prima när mosters alla Barbiedockor och tillbehör hittades. Perfekt nu när hon kommit in i en riktig Barbieperiod.
Och lyckan var total när även ett barbiehus hittades!!!
(null)


Hon spenderade minst 5 timmar med att leka och greja med allt ❤️

Till middag åt vi kräftor. Gott! 
Albin var på’t med en gång. Elsa var lite tveksam först men sörplade och åt även hon efter en stund. 
Sedan försvann hon tillbaka till sin Barbievärld 😊

Grabbarna körde rally ute på altan resten av kvällen. 
Albin rattade och morfar gasade och bromsade, eftersom han är för kort 🙈
(null)



På söndagen vaknade vi upp till en härligt solig dag ❤️ 
Albin körde "snickad Volvo" för glatta livet hela helgen. Och Elsa fick och vågade provköra pyttelite.
(Jag tycker dock den går aningens för fort) 
(null)
Innan lunchdags tog vi en promenad runt området. 
Sedan åkte vi hemåt. Nonstop körde vi. Alla var vakna hela vägen och det var hyfsat gott humör hela resan.
Tror vi anlände här hemma framåt 18-tiden.

Borta bra men hemma bäst. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0