Förra veckan

Måndag bjöd på jobb och dagis.
Fritids hade planeringsstängt så Albin var med och hjälpte mig. Jätteduktig var han och fick lön på eftermiddagen.
(null)
Elsa hade snackat om att äta ananas i flera dagar. Hon påstod att hon aldrig smakat det.
Vi köpte med oss en hem och skar upp till mellis. Ungarna tog varsin tugga och var sedan nöjda... 

På tisdagen skuttade Albin glatt in på fritids på morgonen. Han hade längtat tillbaka dit. 
På kvällen, efter middagen åkte vi hela familjen upp till Hallstavik och kollade på speedway. Premiär för oss alla fyra. Riktigt trevligt och roligt faktiskt!
(null)
Dock blev det ju ganska sent. Elsa blev ordentligt trött och bäddade ner sig på filten ❤️ Vi var inte kvar till slutet men var ändå inte hemma förän vid 21.

Onsdag var det ju första skoldagen för Albin. Det har jag ju redan skrivit om 
(null)

På torsdagen, andra skoldagen lämnade jag honom på skolan. Jag var kvar tills det ringde in och fröken kom och öppnade, han traskade så förväntansfullt in och vinkade hejdå ❤️ 
Jag och Elsa hämtade honom vid 15-tiden på fritids och dagen hade varit jättebra.

På kvällen hjälptes vi åt att plocka äpplen och koka mos.
(null)
På fredagen åkte jag och Elsa och lämnade Albin på skolan.
Elsa tycker det är minst lika spännande som Albin. Och om hon fick skulle hon nog väldigt gärna vela börja både skola och fritids även hon redan nu ❤️
(null)

Elsa skjutsade jag sedan till farmor och jag jobbade ikapp ett par jobb efter dagen jag var med Albin i skolan.
Vid lunch mötte jag upp Peter inne i staden. Vi fixade pass och käkade. Sedan åkte jag och hämtade Elsa hos farmor.
Peter slutade tidigt även han och åkte åt andra hållet och hämtade Albin på fritids. 

Därefter tog familjen helg!

På lördagen gick vi upp tidigt. Åt frukost och packade matsäck och åkte mot Uppsala. 
Försvarets stridskola hade uppvisningar.
Trots att vi fick sitta över 1,5 i kö på motorvägen för att komma in på området så blev dagen riktigt bra. Fint väder, massa att titta på på både marken och i luften. Vi hade välfylld matsäcksväska med oss och slapp stå i de enormt långa matköerna. 
(null)

Vi var inte kvar helt till slutet, för vi förstod att det skulle bli samma trängsel att ta sig ut därifrån. 

Stannade och köpte med oss pizza till middag. 
Jisses så trötta vi var på kvällen 😊
Jag hade åkt på ett riktigt förkylningsutbrott under natten och ungarna var även de lite snuviga och nysiga.


På söndagen vaknade vi ju vid 05 allihopa pga. åskovädret.
Mig gjorde det inte så jättemycket då min klocka ändå skulle ringa vid 06. Då stod resa ner till Ullared på schemat, med min fd. chef, hennes 2 månaders samt hennes svärmor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0