Ge oss styrka!!!

Albin har varit hemma och sjuk sedan i måndags. Varje dag framåt läggdags har han tempat runt 38 grader. Trots att han varit riktigt pigg första halvan av dagarna.
Både han och vi börjar klättra på väggarna nu. Både av tristess och humör.... 

Idag vaknade han dessutom med snorig näsa och lite hostig.... 

Elsa blev snorig återigen förra helgen så jag har helt inställd på att det var hon som skulle fått vara hemma denna vecka. Men ickepicke! Hon har varit pigg och glad och varit på dagis. 

Idag har jag varit hemma med ungarna. 
Efter frukosten gick vi ut för att lufta oss. Vi stormsäkrade bla. Ungarna plockade iordning och stoppade in ALLA uteleksaker i lekstugan så de inte blåser bort nu när det väntas bli blåsigt inatt. Så duktiga! ❤️
Jag grejade lite hos hönsen och trädgårdsfixade endel.

(null)
Efter lunchintag la vi oss på soffan och kollade film. 
Efter mellis kom rastlösheten åter och Albin smet ut. När pappan kom hem lurade han med sig honom ut på en cykeltur. Pappan försökte få honom att parkera cykeln innan han tog ut sig för mycket men fick inget gehör. Det resulterade i en Albin med huvudvärk och feber över 38 lagom till middagen. 

Nu ligger båda till sängs sedan en stund. Blev inget fredagsgott eller tv idag då ingen av ungarna åt mat. (Albin har inte ätit middag på hela veckan...) Istället läste vi två böcker innan det blev godnatt.
Albin slocknade utan problem men Elsa trasslar än och är pappakelsjuk ❤️


Jag och Peter är redo för lite ny semester redan nu. Efter knappt en vecka hemma.... 😅 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ska jag skicka en påse med energipiller,vilken styrka vill ni ha.1-10

2018-09-22 @ 20:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0