Värdelös start på ny vecka

Sjukstugan håller i sig. Igår morse vaknade Elsa med 39 i temp....
Peter var hemma då jag hade ett läkarbesök inbokat på morgonen. Därefter var tanken att jag skulle riva av så många jobb jag bara kunde för att säkra upp veckan med vab. 
Men det sket sig från start. Skulle ta blodprov hos husläkaren och först fick jag vänta 20 min på att få komma in till labb och sedan tog det minst lika långtid igen eftersom jag är så satans svårstucken. Och sedan kom de på att de ändå inte kunde ta alla proverna eftersom deras leverans av prover upp till sjukhuset skulle ske efter deadline på några av mina prover. Suck! Så jag spillde över en timme på att inte få ut en droppe blod.

Åkte och jobbade ett par jobb och sedan till sjukhuslabbet och lyckades lämna proverna. Men det var på håret att hon lyckades fylla alla 6 rören 😅
Uträttade sedan några ärenden som jag aldrig annars har tid till, kollade efter ny telefon och köpte nya arbetsbrallor 👍 Och sedan vidare till lite mer jobb. Gav upp framåt 15-tiden och åkte hem. Hann inte alls det jag hade tänkt 😤
(null)
+ plåster på andra armen också 🙈

Hemma serverades jag middag. Fantastiskt att sätta sig vid dukat bord!

Barnen mådde sådär. Elsa var febrig hela dagen och Albin var fortsatt slöman ❤️


Idag var det min tur att vara hemma. 
Elsa sov dåligt under natten och likaså jag.
Vi tog en chillmorgon här hemma.
Ingen av ungarna hade feber på förmiddagen! 
(null)
Lego har det lekts vääääldigt mycket med de senaste veckorna ❤️

Men det märks att Albins penecillin börjat göra verkan nu, han försvann ut och började jobba. Körde traktor och krattade tallbarr bla. Nu är han sig själv igen.
(null)
Nu är det verkligen höst i luften ute. Både igår och imorse hade vi första frosten. USCH!!! 

Det var inte alls populärt när jag framåt 12-tiden bad ungarna hoppa in i bilen och åka till farmor. 
Albin ville vara kvar hemma och jobba. Han hade ju bara precis börjat...
Men vi kom iväg. Lämnade dem hos farmor och jag åkte och lämnade tillbaka nycklarna efter flyttstädet förra veckan. De var såååå nöjda och imponerade av jobbet. Känns mycket bra!
Därefter vidare till annat jobb och sedan handling innan jag hämtade barnen igen lite efter 15. Och Albin kunde äntligen fortsätta jobba ute ❤️

Hem och laga mat och sedan var det kväll.
Elsa tempade över 38 innan läggdags, trots att hon mått bra hela dagen och varken sett eller känts febrig.
Albin var fortfarande feberfri!!! Både vi och han är så glada!
- Värdelöst att vara sjuk! Jag missar ju massor i skolan! Har han gått och grämt sig för nu. 
Och jag förstår honom.
Idag ringde tom. fröken Pernilla till Peter och frågade hur Albin mådde. De saknar honom i skolan ❤️ Men imorgon är det 3.e dagen med penecillin så på torsdag är han smittfri och får återgå till skolan. Nästan två veckor hemma! ☹️ Mycket nya baciller i skolan och på fritids att vänja sig vid. 

Imorgon är Peter hemma igen. Men måste iväg på ett möte på em. så farfar rycker in.
Jag har som plan att bränna av en riktig heldag med jobb. Måste på em. påbörja månadens andra flyttstäd. Börjar bli brådis nu 😰 
Jobben pockar på! Bara idag blev jag kontaktad av två nya kunder. Ytterligare ett flyttstäd samt ett brådskande uppdrag hos kvinnojouren.
Det är sååå kul att jobben trillar in utan någon marknadsföring eller reklam. Men det blir lite mycket på en gång dessvärre. Speciellt nu med all sjukstuga också. 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul att du redan fått så bra rykte 👍
Då gör du bra ifrån dig ❣

2018-09-26 @ 17:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0