Veckan och helgen

Vilken hemsk tröttmössevecka detta har varit! Förra veckan kom ikapp mig med råge och jag har varit såååå slut.

I måndags efter middag gick vi ut och ungarna tog en cykeltur.
Albin plockade fram sin cykel på helgen och var lite orolig att han glömt hur man gör ❤️ Men nä, det gick galant!
Elsa kämpar vidare med sin balans. Det går sådär.... Hon sitter galet snett på sadeln och blir arg på oss som håller i pinnen för att det är vi som håller cykeln snett! Vilket vi givetvis inte gör. 
Ärligt talat känns det flera år bort innan hon lär sig cykla själv.... 
(null)
Elsa och jag var lediga i fredags och det var såååååå skönt! Jag var helsikes trött hela dagen. Helt jävla matt i både kropp och knopp. Helt utdränerad.
Peter kom hem nytt golv till "kontoret" och vi satte igång på kvällen. 
Elsa hjälpte till i nattlinne ❤️ Albin valde att spela tv-spel istället 😅
Första gången jag la golv och fy så svårt det var!!!
(null)

Lördagen bjöd på sol! ❤️ Kylig luft med blåst men solen gjorde det lite bättre.
Vi var ute hela dagen och det var fantastiskt. Jag fick livslusten och energin tillbaka!

Jag ägnade halva dagen åt att vårstäda hönshuset. Äntligen! 
Albin tvättade sina fordon.
Elsa höll till i lekstugan och sandlådan.
Peter murade igen dörrhålet till jordkällaren under boden. (Förra helgen rev han dörren ovan mark.) Och på eftermiddagen lekte han demolitionman och släggade sönder trappan och det gjutna runt om. Nu ska hålet "bara" fyllas igen 😅
(null)

Ovan på får vi nu plats med 4 vattentankar som samlar upp vattnet från garagetaket. Perfekt! 2 hade vi ju sedan innan och ytterligare 3 fick jag i tidig födelsedagspresent i vintras. Fast jag tyckte det var lite tråkigt så jag betalade dem nästan själv 🤣

Farfar fyllde år också! Det firades med fika och tårta. 
Kusinerna var här och lekte några timmar. Fullt ös! 

Till middag premiärgrillade vi hamburgare och premiäråt ute på uteplatsen. Vi satt och frös och åt 🤣


Söndag innebar ju dansavslutning. Frukost och sedan drog vi iväg.
Elsa var coollugn ❤️
En massa ungar mellan 3-11 år dansade och var jätteduktiga!
Elsas grupp hade discotema och klädde sig utifrån det. Jag virkade benvärmare åt henne som hon älskar ❤️
(null)

Vi kom hem och åt lunch och skyndade oss ut medan det fortfarande var regn och snöfritt.
Usch! Riktigt ruggigt ute idag 😟 Men vi var ute ett par timmar ändå.
Grabbarna kom ut igår eftermiddag och monterade upp deras studsmatta, så gissa var våra ungar höll till idag 😉

Efter mellis/fika fortsatte vi lägga golv. Nu hade jag fått in snitsen och det gick mycket lättare! Kul!
Och vi blev klara! I veckan sätter vi dit sockel.
Lite smått med målning kvar samt montering av garderobinredning, sedan är det typ klart.
FAN så jävla fint det blir! Skulle lätt kunna ha rummet som sovrum nu 😎 
(null)
Gamla och nya golvet. Vilket lyft! 

Imorgon drar vi igång en ny vecka.
Jag ser ut att ha en något lugnare vecka. Skönt! Men både tandläkar och husläkarbesök ska klämmas in. 
Och Albins andra fotbollsträning. Han var på sin första i onsdags och testade och vill fortsätta 👍 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Vad ni jobbar på och gör fint. Det är bra att förnya mycket och göra så att det passar er. För att inte tala om barnen, de jobbar och stretar på sitt sätt. Duktiga är ni allihopa :-D

2019-04-08 @ 10:20:48
Postat av: Mormor

Vad ni håller på allihop❣ Inte lustigt att orken tryter. Men roliga saker. Längtar efter er 💕

2019-04-08 @ 17:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0