Helgverkstad

Ännu en vecka och helg har passerat. 
Veckan bara swisha förbi. Mer jobb och några längre dagar än vanligt för mig och barnen. Det känns och märks.... 

I måndags åkte vi direkt till farmor efter jobb, dagis och fritids. Vi bjöds på middag. Tackar! Skönt att slippa en dags matlagning. 
(null)
Elsa och jag spelade svälta räv. Men var tvungen att googla reglerna för det var evigheter sedan jag spelade det. Farmor och farfar hade ett sånt spel när jag var liten 👍

I tisdags var peter över till Åland med jobbet. Möte och mat. Han kom hem framåt 18.30.
Jag hade egentligen dans på kvällen, men hoppade över den. Det varnades för extrem halka på kvällen och det regnade isbitar hela eftermiddagen så redan då fick jag ångest av bara tanken att ge mig ut och köra sent på kvällen..... 

Torsdag blev en lång dag för ungarna. Peter hämtade dem efter 16 för jag var inne i Stockholm på jobb. 

Fredagen var ledig för mig och Elsa. Skönt! 
Vi njöt båda av att ha en lugn förmiddag själva hemma ❤️

Lördagen blev en riktig tomteverkstad hos oss. Full fart hela dagen... 
På förmiddagen var vi ut allihopa. Trots regn. Peter och jag gick och ungarna cyklade. Vi kollade till nere vid badet. Det var faktiskt en tunn is på vattnet. Trots plusgrader hela veckan. 
(null)
När vi kom hem igen satte peter igång med att snickra. Eller mest riva faktiskt. 
Jag satte saffransdeg på jäsning. 
Ungarna har tjatat och Lussebullsbak i ett par veckor. Och denna dag kände jag mig lite taggad på det så det var bara att köra på. Men jag sa till ungarna att de var tvungna att hjälpa mig med degen sedan. Och inte lessna efter 5 minuter och dra. 
Inga problem lovade de!
Förra året gjorde jag bara en sats deg och det tyckte de blev för lite för dem att baka. Så nu satte jag ingång två degar...
Bra fjutt på jäsningen var det 👍 (trots att torrjästen var för gammal 🙈)
(null)
Det gick jättebra att baka! Ungarna gjorde katter och gubbar m.m. och jag bullar med mandelmassa. 
Men som jag befarade! De lessnade fort. Efter en halv plåt hade Albin fått nog och givetvis hakade Elsa också på då.... Och kvar stod jag med mer än 1 1/2 deg. 
Tur att bullarna går fort att göra 😅

Gott blev det tillslut iallafall. 
Men middagen blev sen och vi alla hann bli hungriga och griniga 🤯
Till efterrätt provsmakade vi baket. Gott! 

Idag söndag hade vi bestämt att åka in till Norrtälje och dess julmarknad. Åkte in på förmiddagen och hade som plan att klirra några julklappar tillsammans med ungarna. 
Under tiden vi gick där började faktiskt snöa så vi fick liiiite julkänsla. (Men innan vi hann åka hem hade det slaskat bort) 
Elsa hann bli dödshungrig på de knappa två timmar vi var i staden så vi stannade på Donken på hemvägen. 
(null)
Väl hemma blev det mest bara tjafsigt resten av eftermiddagen. 
De senaste veckorna har alla våra helger mest ägnats åt tjafs och bråk. Tyvärr!
Ungarna är på skithumör.... och det smittar av sig på oss också. Det är såååå tråkigt 😢 

Imorgon är det ny vecka och vi tänker positivt. 
Det är ju lucia och allt vad det innebär! 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Oj oj, ni har då fullt upp hela veckorna. Jag har bakat lussebullar idag.

2019-12-08 @ 21:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0