Lång vecka

Vi har haft en riktigt slitsam vecka för att vara oss. Med flera långa dagar. 
Ungarn har gått på dagis och fritids till efter klockan 16 i måndags, tisdags och torsdags. Vanligtvis hämtar jag ju dem runt 14-tiden. 

I måndags 15.45 hade vi utvecklingssamtal på dagis med Elsa. Så jag jobbade fram till då och mötte upp peter där. 
Albin hämtades lite innan 17 på fritids. Det var bara han och en annan pojke kvar. 

I tisdags körde jag flyttstäd hela dagen så peter hämtade båda ungarna efter 16. 
Jag var hemma strax innan 17 och de andra trillade in lite efter. 
18.30 åkte jag iväg igen på min dans. Imponerad över mig själv att jag orkade. Men missade ju förra veckan då jag var sjuk och ville inte missa ännu en gång. 

I onsdags lyckades jag få till en lite mer normal dag och jag och ungarna var hemma lite innan 14.30. 
På kvällen hade Albin fotboll och var sedan som en urvriden trasa när han kom hem framåt 19.30. 

I torsdags körde jag ytterligare en heldag och peter hämtade barnen efter jobbet. 
Eller ja han skulle gjort det.... 
Av en ren slump fick jag för mig att ringa honom strax efter 16 när jag åkte från min sista kund, och föreslå att jag skulle köpa med mig mat hem från Donken så vi slapp stå vid spisen när vi kom hem. 
Men det visar sig då att han är halvvägs hemma redan. Utan att ha hämtat Elsa på dagis! Jag trodde först han skoja men det var på riktigt. 🤯 Turligt nog har ju inte jag hunnit så långt hem ännu så jag åkte vägen och hämtade henne. Över 20 minuter för sent. Pinsamt!!! Peter fick ringa själv och säga att han glömde åka dit och att jag var påväg 😂 
Pedagogerna tog det med en klackspark och erkände att även de "glömt" sina barn. Haha! 
Men något Donken käk blev det ju inte då. Peter fick som straff steka blodpudding efter han hämtat hem Albin från fritids. 

Fredag är (oftast) ledigt för mig och Elsa men vi behövde göra en liten städrond nere i bygdegården på förmiddagen. Men jag vaknade med världens jävla huvudvärk så vi avstyrde det. 
Istället tog vi en lugn förmiddag hemma. Och var ut en sväng i första snön. Knappt 5 cm föll under natten. Lycka för barnen 🥰
(null)
Hämtade Albin från skolan 12.30 och han plockade fram snöskyffeln så fort han klev ur bilen här hemma. Han har verkligen längtat efter att skotta snö. 

Peter kom hem lite tidigare och vid 16-tiden åkte han och jag in mot Stockholm. Volbeatkonsert och en natt på hotell stod på schemat. Mycket efterlängtat!
Hemma var det Jessica som skulle debutera som barnvakt och styra skutan 👍

Vi checkade in på hotellet och åt middag på deras resturang innan vi åkte in mot tele 2 arena. 
Lite efter 21 drog volbeat igång och rockade till typ 23. Mycket bra! Tyvärr hade vi platser väldigt långt bak och jätte högt upp. Men det var bra ändå. 
(null)

Hemma gick det också bra. Jag hade gjort ett "schema" de förhöll sig till. 
Pyssel, middag, film och chips och sedan god natt. 
Hade gått galant och båda ungarna sov vid 21 ca. De bädda iordning och sov tillsamnans i vardagsrummet. 
(null)
Vi åt frukost och stannade till i Täby C på vägen hem. (Jag bestämde det. Peter hade helst åkt raka vägen hem.) 
(null)

Tanken var att fixa några julklappar. Det gjorde vi delvis. Men vi slank också in i varsin telebutik och råkade köpa oss varsin ny telefon. 
För min del var det verkligen behövligt. Min telefon är många år och trött och sur ibland. Jag har velat länge fram och tillbaka angående köp av ny. Men det är så knepigt vilken operatör jag ska ha eftersom mottagningen skiftar skit mycket på de ställen jag jobbar. Har testat tre olika operatörer nu på några månader och är inte helt nöjd med någon och därför vill jag inte binda upp mig på ett abonnemang i 24 månader återigen. 
Jag löste det genom att köpa en "gammal" telefon 🙈 Fast bra mycket nyare än min gamla. Och därmed slippa bindningstid 👍 
Nu har jag en pigg och glad telefon igen och det känns tryggt. Hela livet hänger ju på en fungerande lur.... 
(null)

Peter valde såklart en ännu nyare. Men får inte hem den förän kommande vecka. 

För min del innebär bara byte av telefon massa ångest. Tycker det är asjobbigt att hålla på med alla installeringar och skit. Men faktiskt att allt sånt går supersmidigt nu! Den gamla telefonen parade sig med den nya och så var det klart. Allt i min gamla hoppade in i den nya. Helt fantastiskt ju! 😅 

Vi var hemma efter 14 någongång och allt var coollugnt här hemma 👍 
Då vet vi att vi har ytterligare en barnvakt att anlita framöver 😎

Resten av eftermiddagen och kvällen ägnades åt att adventsfixa. Bytte de flesta gardinerna och fick fram adventsbelysningen i alla fönster. Och så pysslade vi lite allihopa. 

Idag söndag stod julmarknad på schemat på förmiddagen. 
Albin skulle stå och sälja för fritids mellan 10.30-11.45. Han fick blodad tand efter höstmarknaden i skolan 😉
(null)
Stämmningen infann sig ju tacklare snön. Förra året var det regn och lervälling. 
Men det var kallt idag. -3 och lite blåst = burrr! Det var lite trögt att få tiden att gå under hans arbetspass. 
Efteråt följde han med en klasskompis hem. 
Vi andra åkte hemåt. Stannade nere i bygdegården och hjälptes åt med städet. Åkte hem och fikade och efter det bakade Elsa pepparkakor. 
Peter fortsatte med bygget/rivningen. 
Och jag tog tag i den översvämmade tvättstugan. Jag har knappt inte hunnit ägna den någon tid på över 3 veckor. Och nu har det gått så långt att tom. ungarna påpekat i veckan att det behöver tvättas 😅 (tvättningen sköter jag helt själv. Ingen annan får blanda sig i det 😇) 

Albin hämtades hem vid 17. Vi åt middag och sedan bäddade vi ner oss allihopa i vår säng och kollade ett avsnitt Hemska sjukdomar och första avsnittet av julkalendern. Sedan var det godnatt för de små ❤️ 


Som sagt, veckan har varit slitsam. Vi alla är slutkörda. 
Ny vecka imorgon och nya tag. Förhoppningsvis blir den lite lugnare. 

Men jag förstår inte hur familjer orkar komma hem efter klockan 17 måndag- fredag. Hur får dom det att gå ihop? 
Och hur orkar dom? 
Vi är galet tacksamma att vi slipper leva så ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0