Ny söndagslivsstil?

Elsa hade sin dans 11.00 som vanligt. Hon tycker det är jättekul! 

Jag har försökt få med mig Albin att testa varje vecka men det har inte gått. Han har idag testat på Hockyskolan istället. 
Elsa dansade 11-11.45 och Albin spelade hockey 11.50-13. 
Båda håller till i Rimbo och ishallen ligger nästan granne med gympasalen Elsa dansar i så vi kunde iallafall samåka. 

Albin tyckte det var skitkul! Och tufft av honom att hoppa in i en grupp som redan spelat ihop en halv termin. 
Han klarade det galant! 
Idag hade de match hela tiden. De var uppdelade i fyra lag med byte var 3.e minut. 
Klubba och skridskor har han ju men gallerhjälm fick han låna. Och lagtröja såklart. 
(null)
Han fick blodadtand och vill givetvis fortsätta. 
Så nu står hockeyutrustning på inköpslistan till nästa träning..... (tur att vi är borta nästa helg 🤣)

Jag fick däremot inte någon blodadtand för att bli hockeymorsa. Tvärtom. 
Jag blickar några år framåt och ser bara massa skjutsande till både träningar och matcher flera gånger i veckan. Hua! Och all utrustning som krävs..... 


Vi kom hem vid 13.30 och slängde ihop en snabb lunch och sedan gick vi ut allihopa och njöt av solen.
Jag tog en promenad med stavarna. Peter klöv ved. Elsa huserade i lekstugan. Och Albin fortsatte jobba vid sin byggarbetsplats 👍
(null)
Han hackar bort is.
Max 40 står det på skylten till vänster 👍

Elsa åkte kana i den isiga snöhögen. Skitkul tyckte hon!
(null)
5 minuter efter jag tagit kortet på henne halkade hon och druttade på näsan i den hårda snön. Skrapsår på näsa och läpp. Lite fläskläpp och 3 droppar blod. Och en hel del ylande 😉 Så roligt var det. 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Oh, dessa barn❣ Full fart ❤

2019-02-17 @ 21:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0