Två kvar bara

Idag har vi sorg här hemma. 
Elsahönan har fått sprätta vidare upp till hönshimlen och Agda ❤️

Hon har varit dålig i över en vecka nu. Tungandad och inte lika alert som vanligt. I övrigt märktes inga andra fel på henne, men helt bra mådde hon inte. 

(null)
Den mittersta, stora vit spräckliga. 

Jag bad farfar imorse att fixa det under dagen.
När jag kom hem lite efter 16 stod Silvia (den andra vita) och verkligen skrek i dörrhålet och nästan gol som en tupp.
Hon och Elsahönan har ju varit bundisar sedan dag ett. Elsa var aldrig mer än bara några steg ifrån Silvia, så hon undrar såklart var hon är.
Men samtidigt så såg jag ju att de andra två märkte att hon inte mått bra.
Höns är sååå fascinerande! 

Nu måste vi skaffa oss några nya kompisar ❤️


Elsa bröt ihop totalt när jag berättade att vi bara hade två hönor kvar och att elsahönan var i hönshimlen.
Och skrekgrät i mitt knä i några minuter ❤️

Albin tog det chill och undrade istället HUR hon dött..... 😅 
Vet inte sa jag. Det var ju farfar som varit hemma. 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj, det var inte kul. Men bättre än att hon fick lida. Elsa får väl hjälpa till att välja nya kompisar.

2019-02-19 @ 21:54:47
Postat av: Syrran/Moster

Stackars Elsa och Elsahönan men nu får Agda lite sällskap.

2019-02-20 @ 09:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0