Vinter

Denna vecka har vintern kommit på riktigt. Vissa nätter har det varit riktigt kallt och vi har fått ännu mera snö. 
Jag tror det var mellan söndag och måndag det kom rikligt med snö.

På onsdag morgon när Albin och jag åkte till skolan var det -15 grader. Brrrr! Men oj vilken vacker morgon det var! 💖 Bitvis var lilla vägen in till Norrtälje blankis. Så jäkla märkligt att sådant förhållande inte ger mig ångest. Åker gladeligen på sådan väg. Medan en plogad och saltad landsväg ger mig fruktansvärd ångest. 
(null)
På onsdag eftermiddag/kväll kom det ytterligare minst 10 cm snö. 
Jag har inget emot det. Är det vinter så kan det vara det rejält. Och är det ändå kallt så kan det lika gärna vara rikligt med snö. Det livar upp.

I torsdags hade jag bara ett litet jobb så Elsa fick välja om hon ville vara på dagis en kort stund på morgonen/förmiddagen eller vara ledig och följa med mig på jobb. Hon ville vara ledig och vara med mig 💖 (väldigt passande då det på onsdagen troligtvis varit fall med magsjuka på dagis 😷) 
Vi lämnade Albin i skolan och åkte sedan på 1,5 timmes jobb och åkte sedan hem. (Hon satt bara med sin padda och var inte till så stor hjälp 😉)
Elsa hade Barbiespa i handfatet efter lunch 😅 Blött! Haha! 
Farfar var sjysst och hämtade hem Albin från skolan 12.30 så vi slapp åka. Istället gick vi ut och åkte spark. Elsa var jätteduktig. Men svårt att styra 
(null)

Vi var kvar ute ett bra tag till efter att Albin kommit hem. Jag skottade av massa snö från växthuset, Albin hjälpte farfar att skotta ner till soptunnan och Elsa lekte brevbärare med sparken och en snökocka. 

Idag fredag har Elsa och jag haft helt ledigt i vanlig ordning. 
Vi åt frukost i sällskap av två (nakna) barbies på bordet. 
Elsa satt kvar vid bordet hela förmiddagen och lekte och fyllde på med mer och mer prylar.... Jag fick i stort sett lyfta ut henne till bilen när vi var tvinga att åka och hämta albin från skolan lite efter 12. 
(null)

När vi kom hem stannade Albin kvar ute och skottade nästan hela vår uppfart och parkering. Förhand!!! Duktig ❤️ 
Resten av eftermiddagen tog vi det chill. Det behövde Albin verkligen! Han är helt slut efter denna vecka! Isbanan precis utanför skolan blev färdig preppad förra helgen och det betyder en himla massa skridskoåkning.
Det har åkt i nästan två timmar med fritids på eftermiddagarna nästan varje dag och idag var det skridskor på gympan. 
Han har varit såååå mör. Men lycklig ❤️ En dag hade han trillat på isen och slagit i hakan. Det blev en bula och ett blåmärke. Han har dessutom vaknat med ordentlig växtvärk i knäna en natt. Inte lätt att vara på topp ❤️

För mig har det varit en vääääääldigt dyr vecka! Efter att haft svårigheter att komma upp för lilla backen här hemma vissa morgnar så har nya vinterdäck med mer dubb beställts.
Den har också varit på service och idag på verkstaden för att sätta på nya däcken (på mina gamla fälgar varav en är kantstött och låter illa 🤯 men nya fälgar till vinterdäcken får faktiskt vänta nu. Måste såklart köpa nya sommardäck i vår också 🤯🤯) 


Nu är det helg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0