(Nästan) en vecka hemma.

Veckan har swishat förbi! 

Jag har jobbat ikapp två veckors ledighet. Några jobb hade hjälp med när jag var borta, så lite rullade på som vanligt. 
Jag tjuvstartade lite med jobb redan på söndagen och körde två "långa" dagar måndag och tisdag. Det resulterade i att jag var jobblös både torsdag och fredag. Perfekt! 😇 

I måndags eftermiddag mötte jag upp Peter och ungarna i Färsna i Norrtälje. Vi kollade djuren och tanken var sedan att köpa glass, men deras café var stängt. Tråkigt! Så vi åkte hem istället och åt glass. 
(null)


I onsdags var Albin med mig på första morgonjobbet och därefter skjutsade jag honom hem till en kompis. Där var han halva dagen och när jag var färdigjobbad hämtade jag honom igen. Nöjd grabb. Men lite sliten 😉
Värsta regn och åskvädret bröt ut och vi hade några ärenden att uträtta innan vi kunde åka hem. Oj så blöta vi blev när vi sprang mellan bilen och olika affären 😅

Elsa var istället iväg med pappan och shoppade bil den dagen.... 
Så nu har vi en ny bil i familjen och Peters gamla bil slipper vi. Jag har från början haft dåliga vibbar till den jäkla bilen.... Skönt och bli av med den! Och eftersom att den åt däck med husvagn påkopplad så blev den ännu dyrare.... 
(null)

Nu blev det en ny Passat och än har jag inga onda känningar mot den 😇


I torsdags grejade vi hemma. Inne och ute samt packade. Resa ner till Linköping stod för dörren och ungarna gick som på nålar och var galet irriterande och stressande!!! 
Framåt 16-tiden kom vi iväg. Vi åkte i regn i stort sett hela vägen. 
Stannade i nyköpingsbro och köpte lördagsgodis. Nöjda barn!
(null)



Fredagen var solig men kall och blåsig. Vi var ute hela dagen men frös som attan stundvis. 
Moster och Edwin kom hit. Jättekul! 
Albin körde snickadvolvo mest hela dagen och framåt kvällen ordnade han med race. Han målade flaggor osv. och ordnade sittplatser åt oss alla i publiken. 
Sedan spelade vi kubb och efter barnen lagt sig kom kortleken fram. Vi satt ute på altanen och halvfrös. Men är det sommar så ska man sitta ute 😇
(null)

(null)

Efter alla race fick Elsa köra lite. Men det var motvilligt för Albin. Han har lagt beslag på den där bilen fullkomligt. Tur att Elsa inte har jättestort intresse för den och nöjer sig utmärkt med att mest bara få sitta bak i kärran. 
Albin däremot kände sig riktigt kräkt och förnedrad att behöva sitta bak i kärran i några minuter. Haha! Oj så sur han var! 


Idag var det bättre väder på förmiddagen. 
Vi fick i båten och fixade med ankare och båtplats och sånt. 
Efter lunchintag åkte vi bort till museijärnvägen. Tredje besöket där för vår familj. Det är Albin som vill vi ska dit. 
Ungarna, pappan och morfar åkte en tur. Sedan åt vi glass och åkte vidare ut till Helen. 
Där grillade vi middag. Ungarna fick dricka läsk och äta lördagsgodis och blev helt knäppa....
Vi kom hem till landet igen framåt 19.30. Stoppade ungarna i duschen och la dem. Efter lite trilsk och krångel....
De har resfeber! Imorgon åker vi mot nya äventyr! 
(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0