Freeeeedag

Vid 05 imorse vaknade hela familjen med ett ryck och hjärtat i halsgropen. Världens jävla åskknall dånade ute. Och regnet vräkte ner. 
Elsa låg redan bredvid mig och tur var väl det för hon hade nog fått hjärtstopp inne på sitt rum annars. 
- Mina hörlurar/hörselkåpor! Var det första hon fick ur sig och höll händerna för öronen ❤️
Strax efter kommer även Albin in till oss. 
-Stäng fönstret!!! Beordrade han oss.

Någon mer åska blev det inte. Men ett par riktigt rejäl skurar blev det. 

Någon mer sömn blev det inte heller....
Albin hade skola och Peter jobb så deras klockor ringde vid 06. 

Jag och Elsa hade extrautryckningsjobb idag men behövde inte åka hemifrån förän lite innan 08. 
Vi var på jobb och höll på att svettas ihjäl fram till 12 ca. En snabb sväng till Ica för en väldigt sen veckohandling och sedan vidare för att hämta Albin på skolan 12.30.
Vi blev ca. 10 minuter sena men det gick bra ändå. 

Albin hade friluftsdag idag och hade spelat fotboll och brännboll ute i 30 graders värmen. 
Han har varit hyfsat mör resten av dagen. 

Lite efter 13 kom även pappan hem. 
HELG! 

Jag ägnade eftermiddagen åt att "kontora"/fakturera m.m. 
De andra svalkade sig i poolen. 
Efter middagen cyklade vi ner till sjön för ett dopp. 
Pappan och Albin badade. Jag och Elsa nöjde oss med fotbad. 
Men riktigt behaglig temperatur i vattnet! 


Man blir ju helt konstig i huvudet av alla dessa röda extralediga dagar! Ledig igår, jobb idag och så helg nu 🤯 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0