Semesterresan 2019 dag 8

03.00 drog elsas bett igång att klia. Hon låg mellan oss och rev, ojade, snurrade och jämrade sig resten av natten.
Såhär såg hon ut nu ikväll. Bett längs hela hårfästet. Panna, öron och nacke. Två på ryggen, ett par på halsen och några på benen.
(null)

Har inte fått tag på några antihistamin piller åt henne eftersom de två apotek vi haft tillgång till sedan i fredags varit stängda hela midsommarhelgen.
Vi smörjer och smörjer med hydrokortison, alosolsprit och eftersolgel. Hjälper väl minimalt känns det som. Hon har fått en alvedon vid läggdags och en när hon vaknar på nätterna ihop om att det ska lugna lite.
Idag fick hon en av Albins allergitabletter. Men hon har så ont på vissa ställen. Nu när hon skulle sova var det de i örat som gjorde mest ont. Jag petade in hydrokortisonsalvan i örat med hjälp av tops ❤️

Annars har dagen varit bra.
Regn till och från hela natten och fortsatt ostabilt på morgonen. Kommer små regnskvättar hela tiden och blir ruskigt kallt och blåsigt då.
Vi tog sovmorgon allihopa imorse ända till 9 ca. Så skönt!
Efter frukosten klädde vi oss ordentligt, packade ryggsäcken med käk och började gå upp mot toppen på Klimpfjällsskidbacke som ligger precis intill campingen.
Vi hann väl gå cirka 25 steg innan Elsa började gnälla och var trött i benen. Sedan gnällde hon nonstop hela vägen upp. Men upp på toppen kom vi! Tjoho!
Slingrande brant grusväg hela vägen. Riktigt jobbigt bitvis. Porlande små bäckar intill. Riktig seger när vi nådde toppen och de tre vindkraftverken.
Och vips så var Elsas gnäll slut.
(null)
Målet var att gå till toppstugan som vi sett nerifrån. Väl uppe fick vi se att stugan inte alls låg på toppen utan lite längre ner.
Vi gick ner dit och kollade utsikten åt andra hållet.
Sedan letade vi reda på en plats i lä och fixade lunch. Oj vad gott det smakade ute i det fria!
Solen tittade fram på oss alldeles lagom men innan vi hunnit äta färdigt så blev himlen mörk igen och lite regn föll.

Nergången gick mycket lättare och vips var vi nere.
Vi gick vägen förbi den lilla affären och köpte middag och fiskekort innan de stängde.
Och så blickade vi upp mot backen och toppen och kände oss riktigt malliga över att ha varit där.
Ungefär 4 km promenad blev det. Varar 1 km rakt upp i brant backe. (99 trappor registrerade min fitbit 😅)

(null)
Tillbaka i husvagnen fixade vi fika och vilade oss. Vi var ganska möra.
Och lagom nog började regna rejält. Smatter smatter på taket.

När regnet avtog tände Peter grillen och vi fixade middag.
Alla åt som hästar!

Efter maten klädde vi oss ordentligt återigen och drog iväg för att hitta ett fiskeställe.
Ner på en dålig och lerig grusväg. Fram kom vi till ett fiskevänligt ställe.
Och återigen blev Albin av med ytterligare ett drag. Efter bara ett par kast.
Då kände han sig klar.
Men vi fick honom till att köra på lite till.
Ingen fisk blev det denna gång.

Elsa testade på lite också. Men det blev mest bara bottennapp. Hon och jag slogs mest med knotten.
Man får leta sig till ett blåshål, där finns inga knott! Men då håller man på att frysa ihjäl istället.
(null)
Nä, det blev ingen lång fisketid.
Vi åkte hem och duschade varmt istället. Sedan var klockan 21 och ungarna trillade i säng och somnade nästan omgående ❤️