Fredag

En ledig fredag som försvann i ett nafs.

Imorgon lördag vankas det 5 års kalas så det fanns lite att förbereda. Man hinner ju för sjutton inget i veckorna. Igår em. och kväll hade jag storslagna planer på städ men istället fick jag ett migränanfall och blev sängliggandes hela eftermiddagen. 
Skitlänge sedan jag hade migrän och tack och lov klingade av innan det nådde sin topp. Skönt!

Hur som helst så ägnades förmiddagen åt bullbak. Därefter plock, städ, tvätt, hämta Albin på skolan och in på affären.
Elsa var lite loj på förmiddagen men grejade med sitt och hjälpte mig lite. Lunch ratade hon helt och jag tyckte hon såg lite blek ut.
Framåt eftermiddagen klagade hon på ont i huvudet ett par ggr. Hon fick tillslut lite alvedon och bara för sakens skull tempade jag henne också. Den stack upp till 38,6 i ett nafs. Och märkligt nog kändes hon inte alls varm så jag var tvungen att tempa henne två gånger. 
Men det stämde ❤️
Sååå typiskt! Dagen innan hennes kalas.
(null)

Hon ägnade eftermiddagen i soffan framför en film.
Albin var ute i regnet och grejade. När han kom in satte han sig med paddan.
Och jag städade och röjde nere inför våra helggäster.
För trots febervarning valde linköpingsgänget att komma upp hit ändå ❤️

Oj vilken väntan innan de kom 😉 Ungarna satt vid köksbordet och höll koll ut på vägen med vi åt middag.

Först trillade moster, onkel och Edwin in. Vid 18-tiden tror jag.
Någon timme senare anlände mormor och morfar.
Så nu är allt i sin ordning.
Elsa har fått presenter (och även jag).
Vi har ätit chips och kollat sista avsnittet av wild kids. 

Elsas feber återvände och steg och tempade 39,2 vid läggdags ❤️ 
Vi hoppas hon mår bättre imorgon så vi kan ha lite kalas iallafall. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0