Kalas (och sjuk) helg

Japp i lördags var ju Elsas 5 års kalas inbokat. Men som sagt blev hon febrig under fredagen.  Kalaset blåstes delvis av. Linköpingsgänget var redan påväg upp när febern upptäcktes så de kom ändå ❤️ 
Så fredagskvällen ägnade Elsa åt paketöppning!
Först kom moster, onkel och lillkusin.
Någon timme senare anslöt även mormor och morfar. Och mer paket.
Det var en mycket nöjd men febertagen Elsa som stupade i säng.
(null)
Lördagen bjöd på fortsatt feber för damen. 
Hon låg bredvid mig hela natten och snurrade och ojade. Alvedonen tog aldrig riktigt hela febern...

Hon var ändå pepp på kalas så så fick det bli.
Några gäster ställde vi in dock.
(null)
Nöjd tjej återigen ❤️ På eftermiddagen tog hon sig en välbehövlig 10 minuters powernap med lille Edwin. 

På kvällen hade jag önskat mig en överraskningsfödelsedagsmiddag 😇 Gött och sätta sig till dukat bord.

Efter maten åt vi glass och även jag fick paket. Eller iallafall en förvarning om att jag på måndag skulle få en present 🤪 

Och återigen delade jag säng hela natten med en febrig Elsa. 


Fortsatt feber även på söndagen men nu var hon mycket piggare. Dock blev det ju ingen dans.

För Albins del var det säsongsavslutning med hockeyn. 
Och han var så nöjd över att alla (mormor, morfar, moster, onkel, Edwin, Siv och Helen) hängde med till ishallen för att titta på honom innan de åkte hem till Linköping igen ❤️

Efter träningen bjöds alla spelare på korv med bröd. Fest 😊 Men tråkigt att det är slut. Blev en kort säsong för Albin. Hoppas han har intresset kvar till nästa termin och vill fortsätta.
(null)


Vi var hemma igen framåt 14-tiden. Röjde upp lite och pustade ut en stund. 
Senare på eftermiddagen fick jag ett ryck och började röja nere i källaren. Och Peter hakade på 😉 
Vi har bestämt oss för att riva ut allt ur "kontoret" och fräscha upp. Samt bygga en stor garderob. 
Det blir vårt första projekt med huset 👍 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul att ni är på gång 🏡

2019-03-21 @ 17:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0