Resumé av de två senaste veckorna

Ännu en vecka har gått! Denna vecka har dock känts lite mer human och behaglig jämfört med förra veckan. Den var nämligen en enda röra kändes det som 😰

Elsa blev ju sjuk på sin kalashelg och hade feber fredag till onsdag kväll.
Det blev med andra ord en pusselvecka med VAB. Inte optimalt då jag hade extrajobb inplanerat samt lite andra grejer. Och att även jag trillade dit med en rejäl förkylning. 
Men allt gick tillslut...

Måndagen, min födelsedag inledde jag med Elsavab på förmiddagen. Även Albin var hemma då vi tyckte han inte var helt fit for fight heller. Men det visade sig bara vara falskt alarm. 
Peter kom hem till lunch och bytte av. Jag for iväg och jobbade några timmar och mötte sedan upp familjen inne i staden. Planen var en födelsedagsmiddag på pinchos men det visades vara stängt på måndagar.... Blev Burgare tillslut istället.

På tisdagen var Peter hemma hela dagen. Och även Albin, han skulle nämligen till tandläkaren vid 9 så någon skola hanns inte med. 
Jag jobbade på förmiddagen och efter det överraskade jag Jessica med lunch och dagspa ute på Marholmen. En två månader försenad födelsedagspresent 😇
(null)

Peter fick även ta onsdagsvabben 😅 Men nu var Albin åter i skolan iallafall. Och jag jobbade lång dag för att hinna ikapp missad tid från måndagen samt jobba ikapp torsdagen.

För på torsdagen var det min tur med VAB hela dagen. 
Elsa var då äntligen feberfri! Hon mådde bra i stort sett hela veckan. Feberfri på dagarna men en temp lite över 38 på kvällarna. Samt att hon blev snorig och hostig också. 

Fredagen blev ingen sedvanlig ledig fredag för oss. Jag hade extrajobb inbokat så Elsa lämnade jag hos farmor på morgonen.
Och dessutom kände jag mig riktigt förkyld och risig. Men det gick! Framåt 14 kom farmor och lämnade Elsa hos mig och jag var nästan färdig då och vi åkte hem.
Jag stupade i säng då.
Farfar var snäll och hämtade Albin och de var ute hela eftermiddagen. 

På lördagen hade jag ett flyttstäd framför mig. Efter lite miss i planeringen och missförstånd blev det så att jag var tvungen att ta det då själv. Jag hade världens ångest kvällen innan....
Men även det gick! Jag slet som ett djur i över 10 timmar. Kom hem framåt 20.00 och kände mig som en urvriden trasa. 

Summan av kaosveckan blev över 17 timmars extrajobb samt SPA trots vab och förkylning 😅

På söndagen drog jag dessutom in till Stockholm och trädgårdsmässan. Kul! 


Den här veckan har känts mycket lugnare och skönare. Från början skulle det blivit en fullproppad jobbvecka för att komma ikapp men fick lite återbud pga. sjuka kunder och det passade såååå bra 😇

Elsa var åter på dagis och var nöjd. Bortsett från tre riktigt HEMSKA morgnar med sjuhelsikes humör!!! Tur att hon är Peters på morgnarna mån-tor 😇 Haha! 

Denna vecka blev det äntligen en ledig fredag för mig och Elsa. Otroligt skönt!
Jag hade hoppats på vårväder och vara ute och njuta men det var det tyvärr inte. Vi trotsade det och gick ändå ut och planterade de första vårblommorna i krukan på trappan ❤️
(null)


Jag har denna vecka hunnit med hela två träningspass! I tisdagskväll var det min vanliga Mi fiesta och i fredags eftermiddag testade jag på ett pass bodywork. Det sist nämnda blir nog inget jag fortsätter. Jag behöver mer fart, svett och go när jag pallrar mig iväg på träning. 
Men kul att testa iallafall!

Vi har dessutom börjat renoveringen av "kontoret" nere. Förrförra helgen tömde vi ju rummet på alla grejer. Därefter har vi rivit de fem garderoberna som fanns där och denna vecka har vi rivit tapeten, spacklat, slipat, målat taket och grundat väggarna. Tjoho!
Och nu kom Peter upp därifrån efter ha målat ytterligare en omgång!
(null)
Hemsk gammal "tråd"tapet var det. Turligt nog släppte den väldigt lätt! 

Vi måste hinna få ordning i rummet innan Albin fyller år!
Hela nedervåningen är nämligen helt KAOS av alla grejer. Inga nattgäster får plats där nere innan vi kunnat flytta in på "kontoret" igen 😰

Idag hade vi lite kalas för Elsa igen. Vi avbokade ju lite gäster på det riktiga kalaset och hon har varit lite orolig att de inte ska komma och kalasa med henne 😅 Så idag bjöd vi hit småsysslingarna på eftermiddagen på fika och glass. Nöjd tjej 💖 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj vad ni sliter. Ta det lite lugnt också ❣

2019-03-31 @ 21:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0