Vilken härlig dag!

Näste siste Mars och äntligen kom den första riktiga utedagen för mig ❤️ Jag var ute från 9.30- 18.00 ungefär och därefter är jag såååå trött av all frisk luft 😅
En stor jäkla buske grävdes upp och hålet fylldes delvis igen. Lavendelrabatten har ansats, hönsen har fått massa gotti i sprätta runt i och mumsa på. Lunchen åts ute på trappan. Sängkläder har hängt ute på vädring. Pelargoner har omplanterats. Dahlia knölar har planterats. Det har snickrats på utbyggnaden av hönsgården. 
Hur mycket som helst har hunnits med! Fantastiskt.

Albin skjutsades till en klasskompis vid 10 och hämtades hem 14.30.
Elsa har lekt massa med Playmobil och sedan njutit av våren och grejat massor i lekstugan och sandlådan. Och mitt i lunchen kom farmor och gav henne 100% uppmärksamhet i flera timmar ❤️ 

(null)
Hönsen är överlyckliga av alla vårkänslor. De är ute i hönsgården och njuter hela dagarna ❤️ och blir helt till sig när jag kommer med nytt sprättmaterial åt dem 🙃 
När de ser och hör att jag kommer hem med bilen på eftermiddagarna ställer de sig på rad och skriker. Haha! Silvia är värst! Hon verkligen vrålar! Någon av dem blir tom. så till sig att den får fram ljud och som en galande tupp. Helt otroligt 🤣 
Den nya ljusa/beiga har förstått att det är jag som kommer med godsaker och vågar komma närmare och närmare ❤️
Det två nya är riktigt rebelliska jämfört med de två gamla 😇 De står tex. på "bordet" och äter  när jag ger  den ett fat matrester och  trampar i tallriken  🙈 och på kvällarna är det de som är ute längst 😇

Och jag lyckades klämma fingret i plåtsaxen när jag klippte hönsnät. 
AJ FAAAAN!!! 
(null)



Och nu är våren borta igen. Blåsten har tilltagit nu på kvällen och det väntas regn och kanske tom. snö.... Suck! 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Aj,aj vilket finger!
Skönt att ni kunde njuta av dagen. Här blåser det och är mulet men har varit 8°. Nu är vi hemkomna från kalas

2019-03-30 @ 22:28:24
Postat av: Pappa

Kul o hålla på när adrenalinet och vårkänslor rinner till.
Själv har jag jobbat under altan,fixar förvaringsutrymme,en j....la massa jord flyttat på.

2019-03-31 @ 20:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0