Albins 7 årsdag och kalashelg.

Förra fredagen fyllde ju grabben 7 år! 
Vi väckte honom med skönsång, paket och frukost på sängen. Det sist nämnda var MYCKET viktigt enligt honom. Vi har inte det som tradition men han tycker absolut vi ska införa det.

Oturligt nog var han ju väldigt förkyld dagen till ära och fick stanna hemma från skolan. Precis som dagen innan. 
Jag hade lite jobb att ta igen så vi gick ner alla tre till bygdegården och hjälptes åt att städa.
Elsa övade på att cykla ner och det gick jättebra! 
Albin valde att gå.
På hemvägen gick cyklingen inte lika bra... Ungen satt bara snett och blev förbannad för att jag lutade cykeln. Vilket jag givetvis inte gjorde. Jag tappade tålamodet och slängde cykeln i diket tillslut. Men vi plockade upp den igen och Elsa ledde den hem skrikandes. Suck!
Vi åt lunch och chillade inne. Det var kallt och blåsigt ute.

(null)

Framåt eftermiddagen åkte vi in till staden för att möta upp pappan efter jobbet och äta middag.
Men först var vi och köpte MIN födelsedagspresent. En NY cykel! Jippie! 😊 Tack alla som bidragit!
Sedan bestämde födelsedagsbarnet att det skulle bli Donken till middag. Och glass till efterrätt. 
Nöjd grabb trots förkylning och allergi. 

Resten av kvällen var bara en otålig väntan på att mormor, morfar, moster och lillkusin skulle komma upp. (Onkel var även han förkyld och stannade hemma.)
Jag tror klockan var närmare 21 när de äntligen kom! Och paket hade de med sig såklart! 


På lördagen vankades det kalas så det var de vanliga förberedelserna på förmiddagen. 
Moster fixade tårtan utifrån Albins specifika önskemål. Minecraft-tårta. 
13.00 var det fullt hus här och fika framdukat. Och ännu mer paket.
I år var det tråkväder ute, kallt och ruggigt, så vi fick hålla till inne. Vi vaknade tom. upp till ett vitt täcke ute. Usch och fy! Tack och lov smälte det undan illa kvickt! (Förra året var det stekhett och utekalas.)
(null)


Efter allt fikande gick vi alla ut och barnen lekte av sig. Skönt! 
Albin och syssling P är ju riktiga jobbargubbar båda två. 


Söndagen bjöd på lite bättre väder så vi passade på att njuta ute på förmiddagen.
Jag och mamma plockade nässlor till den traditionella nässelsoppelunchen. Och vi monterade ihop min NYA cykel bla. 
Albin fick ju nytt batteri till traktorn av morfar och han var så nöjd att kunna köra igen. Han bjöd alla som ville på åkturer. 
Lille Edwin vaggades till sömn där bak på kärran trots oljudet ❤️
(null)

Efter lunch och fika vinkade vi adjö till allt linköpingsfolk. Tack för denna gång ❤️

Vi tog en cykeltur ner till sjön lite senare. Måste ju provåka! Och den rullade på bra.
På hemvägen tog jag och Albin en extratur ner till landsvägen och tillbaka. 

Sedan var helgen så gott som slut. Och vi hade en nöjd nybliven 7 åring här hemma ❤️ 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Tack för ett fint kalas, även om det var inomhus. Bara andra gången tror jag.

2019-05-11 @ 21:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0