Bakslag

Torsdag och fredag var ju Albin hemma förkyld och eländig. 
I helgen mådde han tipp topp!
Natten till måndag började han krupphosta lite. 
Igår måndag var han till skolan och hade lång dag på fritids. Pappan hämtade vid 16.30. Grabben var som en urvriden trasa och trillade i säng lite efter 18.

Imorse gick han upp som vanligt. Han och jag åt frukost och jag tyckte han var lite loj. Frukostmackan åt han en tugga av...
Han klädde på sig, borstade tänderna och tog på sig ytterkläderna, damp ner på bänken i hallen och började gråta 😢
Jag försökte få veta varför han blev så ledsen men fick inget direkt svar. Han ville inte till skolan och mådde inte bra, sa han.
Jag försökte lirka lite men såg på honom hur uppgiven han var ❤️
Han orkade inte till skolan sa han men följa med mig till jobbet skulle gå bra trodde han. 
Och så fick det bli! 

Jag hade två bra jobb idag så det passade fint.
På första stället hjälpte han till med dammsugaren och fick massa beröm av de som jobbar där 😉
På nästa ställe kom måendet ikapp honom och jag fick inte jättemycket hjälp. Gick bra ändå.

Vi delade på min matlåda och drog sedan och handlade innan vi hämtade Elsa och åkte hem. 

Vi åt mellis och Albin låg ner på matbordet... Jag beordrade honom 30 minuters vila i sängen. Det tog en kvart sedan sov han ❤️ Pappan fick väcka honom nästan 2 timmar senare. Lille gubben ❤️



En sväng in på apoteket blev det också. Så nu preppas han med allergitabletter, kortisonspray och ögondroppar. 
HOPPAS HOPPAS det kan underlätta lite mer för honom ❤️

(null)
Nya jobbartröjan på! 
Det var faktiskt ungarna själva som tyckte de behövde riktiga jobbartröjor när de följer med mig 😊


Blir troligtvis ingen skola för herrn imorgon heller. 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Men lille gubben vad jobbigt du har det. Krya på dig 💙

2019-05-07 @ 21:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0