Den onda cirkeln

Måndag och tisdag förrförra veckan (precis efter höstlovet) var Albin hemma, han fick ju en plötslig febertopp på nästan 40 grader på söndagen. Han var helt feberfri redan på måndagen. Han och jag var hemma. Det var helt okej ok väder så vi passade på att vara ute lite på förmiddagen. På eftermiddagen åkte jag iväg och jobbade.
Vi höll honom hemma även på tisdagen för att vara helt säkra på att han inte också skulle få prickar, precis som Elsa hade veckan innan och även lille Edwin. Pappan var hemma då och jag körde en heldag med jobb för att komma ikapp efter höstlovet och måndagen. 
På onsdagen släppte vi äntligen iväg honom till skola och fritids igen. Det behövde han verkligen! Och vi 😅

På söndagen var det farsdag. Albin överraskade pappan med frukost på sängen. Han gjorde allt själv. Jätteduktig! ❤️
(null)
Vi hade bestämt att vi skulle ut och käka middag. Men det var svårt att enas om vart vi skulle. Det slutade med en pizzeria och vi alla åt kebab i olika former. Alla nöjda och mätta. 

Veckan därefter, alltså förra veckan blev helt normal med jobb, skola, fritids och dagis för oss alla. Skönt! 
Jag var iväg på min dans på tisdagskvällen efter två veckors uppehåll. Jättekul verkligen! Och jag kände mig så jävla stark. Det gjorde jag hela veckan 💪 Det var en härlig känsla efter att ha känt sig galet trött och helt slut i flera veckor. 
På onsdagen var det Albins tur att äntligen få gå på fotbollsträning igen. Pappan insåg dock sent på eftermiddagen att han behövde jobba över och var tveksam på om han skulle hinna hem och köra Albin till träningen. Ja, fotbollsträningen är deras grej. 
Och nä, han hann inte hem så jag och Elsa fick hänga med. Alltså helt seriöst, det var den lääääängsta och tråkigaste timme mellan klockan 18-19 jag varit med om 🙈 Och typiskt nog hade tränarna inför denna träning beslutat om att inga föräldrar eller syskon fick vara med ute i gympahallen för att titta på. En timme i ett gammalt omklädningsrum är riktigt deprimerande. Haha! Och jävlar så kallt golvet var! Det värkte ända upp i smalbenen på mig. Och ingen mottagning på mobilen. Och ute var det kolmörkt och regnigt. 
Tack och lov var jag smart och tog med pennor och papper till Elsa, så lite tidsfördriv hade vi. Samt att jag snicksnackade lite med en av Albins kompisars mamma. 
Och Albin var helnöjd med träningen. Det är huvudsaken! 
Nästan 19.30 var vi hemma igen. Snabbt varsin nattmacka och en dusch för Albin innan de stöp i säng. 
(null)

Och i torsdags eftermiddag var det höstmarknad på Albins skola. 16.30 var vi välkomna. Jag och Elsa hann hem en stund emellan och det var skönt. 
Albin hade tagit på sig ansvaret som kassör vid ett av alla försäljningsbord och han tog det med stort allvar och var jätteduktig. Mycket bra träning med räkning. (Trots att de flesta betalade med.) Han sålde sockerkakor, frallor, baguetter och värmekuddar på löpande band 😉 Och inför marknaden hade han hjälpt till med att baka bullar och pärla glasunderlägg. 
(null)


I fredags uteblev min och elsas lediga dag. Jag hade ett flyttstäd inbokat och Elsa var hos farmor. 
Det var så smidigt att lägenheten låg i porten bredvid farmors. Så jag smet över dit och åt pannkakslunch med dem. 
Flyttstäd själv är jobbigt. Även om det "bara" är en etta. Men det går! Bara man har viljan. 
När peter hämtade Elsa så lurade jag upp honom till mig och såg till att han städade ut vattenlåsen i kök och badrum. Haha! 
Och när Elsa åkt hem kom farmor och hjälpte mig de sista timmarna. Fantastiskt hjälp som gjorde att jag orkade göra färdigt allt och slapp åka dit dagen efter också. TACK! 
Jag kom hem vid 18-tiden. Värmde min middag och gled ner i ett bad som Albin var snäll och tappade upp åt mig ❤️ Behövligt efter mer än 10 timmars jobb. 
Jag kände redan på torsdagskvällen att min hals var lite retad men fredagen flöt på. Jag hann väl inte känna efter riktigt. 

På lördagen vaknade jag upp och mådde lite sisådär men det låtsades jag inte om. Finns ju alltid hundra miljoner saker man vill/måste/bör hinna med när man är ledig. 
Men på söndagen vaknade jag upp mer död än levande. Sov kasst på natten. Halsen värkte och kroppen värkte. 
Och på toppen av allt hade ungarna världens jävligaste pissigaste humör hela helgen. Önskar vi hade haft ett ljudisolerat skyddsrum jag kunnat stänga in mig i..... 
och riktigt jävla pissgrått och regnigt väder konstant i två veckor.... 

Måndag lät jag mig tillslut ligga hemma på soffan från att jag åkt och lämnat Albin på skolan vid 8 till jag åkte och hämtade Elsa på dagis vid 13 och därefter Albin på fritids. 
Jag mådde redan mycket bättre. Men fan vad det kröp i kroppen med vetskapen om allt jobb som väntar resten av veckan. 
Det löser sig. Allt löser sig. 

Idag känner sig peter lite risig.
Jag har jobbat som vanligt. Höll tempo och kände inte efter. Men man får ju så jävla jobbiga svettningsattacker när kroppen inte är helt sig själv. Haha! 
Dansen som var ikväll hoppade jag över och sparar de krafterna till resten av veckan 👍


På dagis har fall av magsjuka konstaterats. 
Och i skolan går ögoninflammationen... Både i torsdags och i måndags kom två i klassen med helt svullna och kladdiga ögon till skolan. 
Tittar inte föräldrarna på sina barn på morgnarna?!
Tack och lov är läraren riktigt skarp på att upptäcka detta redan ute i kapprummet på morgonen och sett till att de hämtats fortast möjligt. 
Men ändå, det smittar ju jättelätt 🤯 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0