Deppväder

Vilken deppig vecka det varit. Regn och mörkt och grått vaaaarje dag. Hemskt! 

Elsa höll sig feberfri hela torsdagen. Tjoho! Så istället för en ledig fredag tog vi oss en jobbfredag. Tog ikapp lite av det som inte hunnit i veckan. 
Hämtade Albin från skolan 12.30 och gjorde sedan helg. La oss i soffan och kollade film 👍

Lördagen bjöd faktiskt på uppehållsväder! Fantastiskt! Vi hoppade upp på cyklarna efter frukosten och trampade ut på en tur. Tog en skogsväg ut i skogen som varken jag eller ungarna åkt tidigare. Vi kom till en vändplan och åt upp den lilla matsäcken/fikan vi hade med oss. 
Gick en liiiten runda ut i skogen för att kika efter svamp. Men det är ju jakttider nu så det blev bara en pytte liten runda. Hittade tre små kantareller bredvid där vi parkerade cyklarna 
(null)
(Elsas humör var väldigt varierat under utflykten 🤯)

När vi kom hem satte alla igång med sitt eget ute. 
Utom Elsa som gick in och fortsatte med sin dagislek. 
Jag räfsade lite, grävde lite, sågade lite och började ta upp potatis. 
Albin har i veckan fått en grannes gamla timmerkärra till sin traktor och den fick användning nu. 
Elsa kom ut och hjälpte mig med potatisen. Massa potatis! Och några riktiga bjässar! 
(null)

Vi hann dock inte få upp allt innan ungarna kom riktigt i luven på varandra och allt blev bara pannkaka. Albin och Peter hade börjat gallra ur syrenhäcken på framsidan men det fick också avbrytas. 
Dessutom hängde regnet i luften så det var ändå rätt skönt att gå in och kura resten av eftermiddagen. 

Jag lurade med mig Peter ner och vi lyckades få bra ordning nere i klädskrubben. Rensade och sorterade. Sakta, sakta blir det mer och mer ordning där nere.... 

Sen blev det sen middag och ungarna la sig. 


Söndag morgon var det som vanligt igen, regnet öste ner ute.... Depp! 
Framåt 12-tiden drog ungarna och pappan iväg in mot Stockholm för kusinkalas. 
Jag stannade kvar hemma och fick tid ensam. Jag är ALDRIG själv hemma, så det var riktigt skönt! 
Tog en långpromenad i regnet och grejade sedan hemma. 
Ingen att passa upp på eller medla mellan...
Skurade bakom spisen. Bytte gardiner i köket. Tvätta två maskiner med ytterkläder. Röjde lite mer nere. Och fixade med annat plock. Underbart att inte bli avbruten 😅
Tappade sedan upp ett bad men innan jag hunnit glida ner i det ringde dom och sa att de snart var hemma.... De köpte med sig pizza hem och när den var uppäten var det läggdags. Igen. 

Albin undrade på förmiddagen vad jag skulle göra ensam. 
Oroa dig inte för det du, jag kan nog sysselsätta mig. Svarade jag honom. 
Och så föreslog jag att de kunde vara borta några dagar istället, så jag kunde få längre lugn och ro hemma. 
Ojojoj, vilken blick jag fick av Albin ❤️😅 


Ny vecka och nya tag imorgon! Mer jobb att ta igen från allt vabbande i två veckor. Samt utvecklingssamtal och halloweenfester.... 
Skönt att vi snart har höstlov! 


Måste bara skryta med att Peter faktiskt bytte gardiner här hemma när han vabbade. Både i vardagsrummet och ungarnas rum grejade han 😉 (jag hade förberett med att plocka fram vilka han skulle byta till.) 
Och så blev det även städat under badkaret bla. 👍 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0