Fotboll

Idag hade Albin och hans fotbollslag det sista poolspelet för denna gång. (Typ liten cup.) 
Tror de spelat vid fyra olika tillfällen och Albin har varit med på två av dem. 
Första gången för mig och Elsa att hänga med.

Vädret var ingen höjdare. Det har regnat hela natten men imorse tycktes det ha upphört. Här hemma iallafall, vi åkte dessvärre ikapp regnet på vägen dit. Kall blåst och regnskurar inleddes första matchen med. Burrr!!!
Andra matchen skulle Albins lag spela, då öppnade sig himlen totalt och det VRÄKTE ner. Och stormade. Matchen hann aldrig starta och de sköt på den till det lugnat ner sig. 
Alla sökte skydd under tak och klämde in sig i de små omklädningsrummen. 
Och strömmen gick. 

Tjugo minuter senare kunde de äntligen sparka ingång. 
Med blå himmel och sol. Men en jäkla blåst! Tom. ett fotbollsmål blåste iväg... 
(null)
Tre matcher spelades och de var riktigt duktiga! De har utvecklats massor sedan träningsmatchen jag såg innan sommaruppehållet. 
(Dom är ett mixat lag födda 2011 och 2012)

Grillad hamburgare till lunch och lite popcorn och godis festades det loss med. 

Framåt 14-tiden var sista matchen avklarad och vi fick åka hem. Fasen vad jag frös! Långt in i märgen. Bäddade ner mig under två täcken när vi kom hem och tinade upp mig. 
Ungarna slöade med varsin padda. 
Man blir trött av att stå ute i blåst halva dagen. 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilken otur med vädret för er alla. Tufft att de spelade 💙

2019-09-15 @ 21:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0