2020.02.02

En dag med strålande sol! Det är vi absolut inte bortskämda med det senaste halvåret. 
Ett par grader varmt och ruggigt i skuggan men i solen kändes det vår i luften. 

Vi var ute större delen av förmiddagen. Grabbarna körde in ved. Jag fixade lite hos hönsen. Och Elsa bjöd på tulpandricka. Ett glas kostade 30 kr. 
Sedan gick vi en liten promenad allihopa. Lagom när vi var tillbaka kom farmor från bussen.

Vi åt lunch och fortsatte sedan lägga det sista golvet där nere.
Ungarna lekte med playmobil med farmor. 

En "liten" fika och sedan gick de tre ut igen och fortsatte på kojbygget de påbörjade för ett par veckor sedan. 
Jag och peter la färdigt golvet helt. Gött! 
Materialet räckte preeeeecis! 😅 Fick göra en liiiten nödlösning längst in i sista hörnet för att slippa köpa ett helt paket till. I Peters ögon är det en riktigt vass nål men ingen kommer någonsin uppmärksamma det. 

(null)

2.e feberuari och jag kunde utan några som helst svårigheter gräva i rabatten. 
Hittade några riktigt fina maskar jag bjöd hönsen på. 
De sprutar ut ägg sedan några veckor tillbaka och mår verkligen toppen! En perfekt vinter i deras tycke 😅 


Kommentarer
Postat av: Farmor

Det var en rolig helg, hela familjen var i farten med bra resultat. När jag väntade på bussen tittade upp på himlen som från minut till minut ströddes på med stjärnor. Karlavagnen var också stor och glittrande. Det var längesen man kunde glädjas av att titta på himlen... :-D

2020-02-03 @ 08:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0