Skolavslutningen

Onsdag 10.e juni var det skolavslutning för Albin. 
Någon sedvanlig avslutning i kyrkan för familj och släkt blev det ju tyvärr inte pga. Coronaeländet. 
Istället städade de sitt klassrum, kollade film, grillade korv, åt tårta och sjöng sommarsånger. Så jag tror de blev rätt nöjda med en annorlunda avslutning. 
(null)
Så nu har han klarat av ettan också. I höst väntar tvåan. Stort!

Jag höll arbetsdagen så kort jag kunde och hämtade hem ungarna lite innan 14. 
Köpte med mig lite godsaker hem och så packade vi badväskan och cyklade ner till badet hemma. Vi var helt själva där.
Solen stekte och ungarna premiärbadade i sjön. Eller Albin badade och simmade fram och tillbaka till bryggan flera gånger. Han är superduktig att simma på ytan i år. (Förra sommaren simmade han nästan bara under vattnet.)
Elsa badade bara tårna lite grann och grejade med annat istället. Hon gillar inte när hon inte ser botten.... 
(null)
Pappan köpte med sig middag från Donken hem. 
Och sedan for grabbarna iväg på fotbollsträning. 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Stora killen💙 Spännande att börja 2:an ❣

2020-06-22 @ 23:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0