Vårdagjämning

Lite glädje i allt elände. Våren är riktigt nära nu!
April är snart här. Helt galet! Vart tog den hemska februari vägen? Och den blaskiga mars? 

Jag mår som bäst denna tid på året. Hela våren och sommaren framför oss ❤️

Har sedan flera veckor tillbaka börjat vårgreja ute i trädgården. Eller ja, denna vinter har det ju gått greja ute i rabatter och sånt mer eller mindre hela tiden. 

För flera veckor sedan tittade snödropparna upp. Förr förra helgen blommade första krokusen. Förra veckan såg jag första tussilagon och härom dagen blåsippa. 
(null)
Igår var det VAB men en "sjuk" liten dam, vädret var tipptopp ute så vi passade på att njuta. 
Jag grävde bla. bort gräs runt några buskar. 
Och idag på eftermiddagen gav jag jordgubbslandet en rejäl omgång. Bort med det vissna och bort med alla smårevor. Sedan på med ett lager halm runt om. Nu är det bara att vänta på utdelning.... 
(null)

Och jag såg både humla och citronfjäril idag. 
Samt att tranorna kommit👏 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Härligt

2020-03-20 @ 21:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0