Hösten är invigd

Japp! Nu är det höst! Igår hälsade vi första förkylningen välkommen. Det är Albin som tar täten. Men han är enbart täppt i näsan så här långt. 

Igår var han duktig på att ta det chill. Var inne hela dagen och gled runt i morgonrock. 
Jag lämnade Elsa på skolan på morgonen och drog sedan vidare på ett jobb, farfar höll sig på hemmaplan hela förmiddagen så Albin kunde vara inne själv hemma. 
Efter middagen tog vi oss en tur ut i skogen hela familjen för att leta svamp. Och Albin behövde rastas.... 
15 gula kantareller och 3 trattisar hittade vi. (Peter och Albin hittade en av dessa 😉 jag och Elsa resten)
(null)
Det blev tre små svampnattmackor innan det blev godnatt. 


Idag har Albin varit fortsatt täppt och rastlös till tusen 🤯 Vid 10 fick jag nog och nästan sparkade ut honom. Men jag bad honom att inte jobba och anstränga mig. 
När jag kom ut 10 minuter senare var han i fullfärd att hjälpa farfar med att dra björkris. 
Sedan försvann han iväg på cykeln. Osv. Jag orkade inte diskutera saken mer och lät honom hållas. 
(null)
Hämtade Elsa 12.30 och de hade bara varit 3 st i hennes klass idag (av 10) och dessutom haft vikarie. 
De hade skoljoggen på schemat idag och det tyckte hon var kul! Sedan fick de grillad korv till lunch. 

Albin fortsatte eftermiddagen med samma rastlöshet. Han var in en sväng och lekte lite med Lego i lugn och ro.
När jag började med middagen bröt helvetet lös! Hans batteri i paddan var slut så han tittade med Elsa på hennes. Men rastlösheten tog snart över och det blev bara kiv och elände. Jag fick ett utbrott. Han fick ett utbrott. 1 1/2 timme senare var vi hyfsat sams och lugna igen. 
Fast då hade istället Elsa ballat ur fullständigt! Middagen passade inte henne och allt blev kaos.... 
verkligen suuuuper trevlig fredagseftermiddag/kväll. Eller inte.



Kommentarer
Postat av: Mormor

Det är inte lätt att vara liten 😉 Men titta på dem när de sover, då är de söta ❤🤗

2020-09-12 @ 12:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0