Söndagens äventyr

Vilket underbart soligt och varmt vår väder vi haft i dag! Har passat utmärkt med trädgårdsarbete då. Jordgubbslandet är nu rensat och redo att spira. Odlingsbädden i växthuset är vänd och ny gödning tillförd. Undrar om man vågar sätta potatisen?

Svärmor var här på fika i dag också. Hon bjöd på fotmassage. Satan i gatan vad skönt det var! Det var välbehövligt för mina svullna stackars ben och fötter. Tårna ser stundtals ut som prinskorvar och när jag lägger mig på kvällen pulserar det i dom. Har en kudde i sängen för att få dom lite i högläge i alla fall.

Efter kvällsmaten tog vi en rask lite längre promenad. Med stavarna även i dag! Jag hade sådant tempo att Peter och Nico hamnade på efterkälken ibland :) På hemvägen gjorde vi även några spurtar.
Inga känningar direkt trots all ansträngning... Några rejäla sammandragningar nu på kvällen och lite ilningar ner i ljumskarna och skinkorna. Dock verkar de ju alltid av ta när jag går och lägger mig och somnar... Funderar på att hålla mig vaken natten lång för att hålla igång arbetet i magen. Det sa jag igår också, men jag somnade ändå... Nu är jag skit trött också så kommer inte kunna hålla mig vaken så värst länge till.
Det måste vara en grymt envis varelse där inne. Eller bara jävligt bekväm av sig ;)

Förresten så plockade vi första fästningen på jycken i förrgår och Peter hade en på benet nu i kväll. Tack och lov hade Peters inte hunnit sätta sig fast. Men ändå! Fästningsäsongen har börjat.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är så duktig! Hur orkar du?

2012-04-30 @ 14:53:18
Postat av: Katti

Nu när Peter är hemma kan han väl massera dina fötter och ben, han såg hur jag gjorde. Just det där "trånga strumpan" är viktigt för det sätter fart på lymfan. Mitt förslag är 2 kuddar under benen på natten. Om det går.....

2012-04-30 @ 20:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0