En kinkig dag

Ja idag har grabben varit arg som ett bi lite nu och då. Inget har passat och det har gnällts väldigt mycket. Tack och lov kom Peter hem redan innan klockan tre i eftermiddags så jag fick vila öronen lite och laga middag i lugn och ro samt ta hand om lite tvätt.
Vet i sjutton varför han varit som han varit idag? Han har varit trött men helt omöjlig att få att somna. Han har varit klängig och velat komma upp i knät, men när han sedan satt i knät skulle han bara vidare på nya äventyr. Att byta blöjan har varit som att starta tredje världskriget! Säkrast har varit att byta på honom på golvet, för på skötbordet ålade han runt och låg inte stilla mer än två sekunder. Han har inte ens haft ro att amma ordentligt sedan imorse. Ja herre gud vilken dag. Tack och lov gick natt nattningen relativt smidigt. Vid tio vaknade han igen men Peter fick honom att somna om fort igen.

Jag lyckades tillslut få färdigt dörrkransen som jag började pyssla med i förmiddags, men det tog mer än halva dagen innan jag ansåg mig färdig. Resultatet blev väl sådär... Jag använde mig av det jag hade hemma så det blev ingen spektakulär krans i år.

Åh, vet ni! Nästa vecka ska jag hoppa in och jobba lite. Det ska bli väldigt roligt att få lite utlopp för kreativiteten och inte behöva avbryta för att byta blöja, mata eller söva. Det blir första gången jag åker hemifrån helt själv (har åkt till Ica själv två gånger tror jag) sedan Albin kom. Det blir första gången jag är ifrån Albin flera timmar i sträck! Undrar hur det kommer kännas?
Och det blir första gången som Peter och Albin ska klara sig helt själva en hel kväll. Det kommer dom klara fint! Jag är inte orolig för den biten. Det som skulle kunna bli lite knivigt är att natta honom utan att kunna erbjuda amning, jag ska nämligen jobba till klockan nio på kvällen. I värsta fall får dom väl vara vakna bägge två till dess att jag kommer hem. Men dom ska nog klara sig bra utan den gamla morsan! ;)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad kul att få jobba lite. Grabbarna klarar sig nog bra ska du se.

2012-12-04 @ 06:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0