Soffhäng

Vi har haft slöslappar dagar här hemma i dagarna två. Det blev ingen Ikeatripp igår, vi beslutade att stanna hemma då de varnade för hala vägar pga. vädret. Så istället tog vi tag i att röja ur klädkammaren där nere och istället fylla den med våra prylar. Nu är det lite mera ordning bland alla våra fortfarande ouppackade lådor och bråte. Gillestugan liknar en gillestuga lite mer nu igen istället för ett möbelmagasin eller förråd.
Pappa och jag började också måla om bordet och stolarna till Albin. Dessa möbler är från när jag var liten så lite färguppiffning skadar inte. Färgerna är tre färger som finns i tapeten. Det kommer vara så fint i rummet den dagen vi fått till allt!
Lite spel har vi hunnit spela, äta massa godis, baka muffins och titta på film.

Nu är mamma och pappa och skjutsar in syrran till Stockholm, hon åker bussen hem till Linköping ikväll igen.

Jag och Albin myser i soffan och tittar på repriser av Hela Sverige bakar. Fast det är bara jag som tittar, för den lille herrn har äntligen lyckats somna efter att ha hållit igång i flera timmar. Det är ju så många som håller honom sysselsatt nu :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0