Sjukstuga

Peter mår bättre i dag och är uppe på benen. Jag är något bättre i tutten men känner mig lite kraxig i halsen istället. Tack för alla tips för att lindra stockningen. Jag rotade fram värme inlägg som jag fick av Therese. Albin är riktig gulgeggig i ena ögat. Vi läste på lite och tydligen är det vanligt att spädbarn lätt får ögoninflammation. Bara att hålla rent och hoppas det ger med sig. Jycken har ont i ena frambenet. Han vill knappt stödja på det och vi får inte röra. Men har lyckats lokalisera att det ömmar högt upp på benet, typ i "armhålan".
Så trevligt har vi det i dag! Hoppas ni har det bättre.

I förmiddags gav jag och Albin oss ut på promenad i alla fall. Tre kilometer blev det även i dag. Men då vi lämnade hunden hemma så blev det mer tempo denna gång. Jag var helt slut när vi kom hem och Albin sov gott :) Efter det åkte jag till Apoteket och köpte Sempers magdroppar. Stannade även på Ica och köpte blöjor, glass och grejer till en kycklingsallad.

Nu sitter jag och Albin här i soffan och myser. Tänkte lägga honom i vagnen igen och hoppas han kan tänka sig sova en stund till :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0