Tutt mannen

Albin fick så många och fina presenter i helgen av våra besökare och av pappas faster med gubbe. Han tackar och bockar :) Tydligen är det bestämt att han ska ägna sig åt fotboll framöver... ;)

Just nu ligger jag och Albin i sängen. Han har hängt sig fast i min tutte, det är enda sättet att få honom nöjd och lugn för tillfället. Det verkar faktiskt som att han till och med lyckades somna!
I morse gick vi vår tre kilometers sväng igen och Albin brukar ju alltid somna sin förmiddags lur då. Men inte i dag! Första halvan låg han och skrek och var skit förbannad! Till slut lyckades han komma till ro när vi vände om för att gå tillbaka. Dessvärre vaknade han när vi var hemma och vagnen stannade... Jag försökte "lura" honom genom att traska runt här på tomten men det fungerade inte. Så tydligen räckte en cirka 15 minuters slummer för den unge mannen. Vi gick in istället och han fick mat och var hur pigg och glad som helst :) en stund i alla fall, för sedan blev det kinkigt igen. Han blir otröstlig och vara kravlat runt i famnen på en. Men så fort jag slänger fram tutten blir han knäpp tyst och hel nöjd. Visst är det mysigt att sitta och gosa så. Men det fungerar ju inte att ha honom hängandes i tutten hela dagen... Dels måste jag göra annat, som tex. äta frukost och gå på toa ;) och dels börjar jag känna mig skinnflådd åter igen. Så lite lite vila för mina arma tuttar behövs.
Men som sagt, han tycks ha somnat nu. Dock vågar jag inte röra mig! Ligger blixt stilla här för att inte råka väcka honom. Han behöver sova!

Syrran sitter nu på bussen upp hit och ikväll är hon här! Jag har mååånga saker jag tänkt hinna med dessa dagar nu när jag kan få lite hjälp med både hunden och barnet på dagarna :) Borde skriva en lista så jag inte glömmer något. Haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0