Uppföljning

Här kommer den utlovade BVC rapporten.
Vikt: 4230 g
Huvudomfång: 38,8 cm
Längd: de mäter ej innan en månads kontrollen, då bebisarna ej rätat ut sin lilla kropp efter tiden i magen. När det ska mätas måste man ju sträcka ut deras lilla kropp och det kan vara obehagligt för dem.
Hur som helst så går han upp fint i vikt. Han har ju redan spräckt 4 kg sträcket :) Ett litet matvrak den där killen.
Vi pratade också om att han kanske har ont i magen pga. gaser. Han har de senaste kvällarna varit gnällig och otröstlig. Vill inte ligga utan bara vara nära någon av oss och gärna sitta upp. Han kan inte koppla av helt för att somna utan bara tar typ powernaps.
Det finns några olika sorters magdroppar vi tänkte prova och hoppas det kan hjälpa. I värsta fall kan det vara mjölkprodukter han inte riktigt tål, vilket innebär att jag får lägga om min kost och utesluta allt med mjölk i. Jag som älskar mjölk!!! Men som sagt, vi hoppas magdroppar kan hjälpa.

Jag nämnde ju tidigare i dag att jag oroade mig för att jag åkt på mjölkstockning... Nog sjutton är det så! Läste lite om det och det stämmer väl in. Har bl.a. en rodnad på bröstet och ett svullet och ömmande område i bröstet vid rodnaden. Man kan även åka på feber och jag har ju känt mig lite halv dan i dag...
Jag har i alla fall försökt pumpa så ofta jag hunnit i dag för att försöka råda bot på skiten. Men faaan vad ont det gör! Stackars tutten.

Tack och lov verkar det inte vara någon maginfluensa Peter släpat hem i alla fall. Troligtvis "bara" en vanlig influensa. Lite feber, trött och ledvärk. Han har legat ner bäddad hela eftermiddagen och kvällen och kommer stanna hemma i morgon. Det är bra!

Nu ska jag se Big Brother och äta ostbågar. Albin ligger faktiskt och sover lite här nu bredvid mig i soffan. Skönt att han äntligen kommit till ro!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas ni kryar på er fort! Försök att hålla brösten varma, linda in dig i en filt. Eller sitt framför ugnen. Så skulle man göra på min tid. Sov gott.

2012-05-23 @ 22:13:44
Postat av: Katti

Justdet, fetvadd har jag använt själv. Men jag har också beställt specialpiller alldeles nyss, kommer imorgon. Håll ut....

2012-05-24 @ 08:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0