Kokerska IGEN!

Det blev en halvdag vid spisen igen.

Jycken har mått illa sedan igår kväll och i förmiddags tyckte jag det såg ut som att hans avföring var lite blodblandad så jag började laga skonkost åt honom så hans lilla mage får "vila" lite. Hittills idag har jag hållit honom fastande så magen och tarmen får återhämta sig lite.

När jag stod där och höll på så bestämde jag mig för att passa på och fixa lite mer mat åt Albin också när jag ändå höll på. Maten passar ju dem bägge!

Så det är vad jag ägnat eftermiddagen åt. Passande nog slog Albin på stort och sov hela två timmar vid lunch. Perfekt! Jag fick hållas i lugn och ro.

Så idag står det kokt kyckling med grötris på menyn till de två minsta pojkarna i familjen. Albins är spetsad med broccoli och Nicos med mototspure' och palsternacka.

Jag och Peter firar "fredag" med pommes, snitzel och bea. Min matlagningsork räckte inte till något mer avancerat åt oss.

Nu äta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0