Den ❤-liga dagen

Min plan var att koka ihop en trerätters middag idag till min kära.
I och med att ungen höll mig sysselsatt hela dagen blev det lite körigt men tack och lov började jag lite smått att förbereda maten redan vid tolv. Och med tanke på att ungen sovvägrade och mycket tid gick till att truga med honom var det ett smart drag av mig att börja i tid :)

När Peter kom hem fick han direkt hoppa i badet som jag tappat upp åt honom och där i äta en liten aptitretare.
Till huvudrätt serverades det ugnsstek i lergryta, potatistoppar med persilja och trattkantarellsås.
Till efterrätt blev det chokladpanacotta med passionsfrukt toppat med gelehjärta.

Vi blev mätta!!!

Vägen till mannens hjärta går ju genom magen så jag tror jag ligger bra till ;)


Själv så fick jag en liten blomma! 🌹

Nu har vi festat till det med lite ostbågar och cola på en torsdag(!) framför tvn.
Mer avancerat än såhär behöver det ej vara 💗

(den envisa ungen somnade aldrig i vagnen förut. Hopplösa underbara älskade unge!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0