Tumme ner dag

Snart är äntligen denna dag till ända! Jag är inte sådan som brukar längta till att dagarna tar slut, men idag gör jag faktiskt det! Det har inte varit någon rolig och behaglig måndag här. Barnet har varit missnöjt så gott som hela dagen och varit riktigt noga med att mamman skulle höra det. Gnäll, skrik och knorr om vart annat och till och med trilskats när det bjöds på käk.
Sådana här dagar är inte roliga och jag tackar för att dom är relativt sällsynta. Även fast man är väl medveten om att hans humördippar inte är medvetna så får man ändå bita sig i tungan flertalet gånger under dagen och inte tappa humöret själv. Och även att man inte hunnit varken gå på toa eller äta något mellan cirka klockan elva och fyra är det bara att försöka ignorera. Och att man i 1 1/2 timmes tid försökt få barnet att sova middag utan att lyckas är tålamodsprövande om något en dag som denna.
Turligt nog släppte det värsta av min gräsliga huvudvärk efter att jag beklagade mig i förmiddags och hade den inte gjort det hade jag gått och lämnat ungen till grannen tror jag.

Nu har han faktiskt däckat i sin säng och jag hoppas det är för natten! Vi garderade oss med att gnida in hans tandkött med lite Alvedon innan han la sig för att förhoppningsvis skänka honom lite mer ro i kroppen och slippa störas av tänderna som ligger och jäklas och snart tittar fram när som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0